Ферстаппен впевнено виграв Гран-прі Азербайджану, який став трагедією Феррарі
У неділю, 12 червня, в Баку пройшов восьмий гоночний етап Формули 1 сезону-2022 – Гран-прі Азербайджану. Свою п'яту перемогу у чемпіонаті здобув пілот Ред Булл Макс Ферстаппен. Відразу за ним фінішував його напарник за командою Серхіо Перес. На подіум також потрапив Джордж Раселл із Мерседес, продовживши свою серію фінішів у топ-5.
І Шарль Леклер, і Карлос Сайнс зійшли з дистанції через проблеми з болідом. Також не змогли фінішувати Гуаньюй Чжоу, Кевін Магнуссен та Ленс Стролл.
Гонка в Баку цього року вийшла не такою насиченою на події, як у попередні роки. Але й так вистачило драматизму. Вже з перших секунд стало зрозуміло, що Ред Булл володітиме ініціативою завдяки своїй швидкості.
Читайте також: Данієль Ріккардо: історія падіння "Медоїда"
Перес і Ферстаппен краще стартували, ніж їхні італійські опоненти, але Чеко не дав Максу прорватися зі своєї позиції, закривши перед ним простір. Натомість мексиканець у першому повороті зміг пройти Леклера.
Крім цього, на першому колі Феттель пройшов Цуноду + було ще кілька незначних обгонів у хвості пелотону.
Практично відразу Ніколас Латіфі отримав штраф у 10 секунд стоп енд гоу за те, що коли він займав місце на старті після прогрівального кола, він проїхав трохи далі за жовту лінію, а механік його трохи відштовхнув назад.
Перес вже відразу почав відриватися від Леклера, наростивши одразу 2,3 секунди відриву, і в той же час Макс наздоганяв монегаска. Латіфі ж заїхав у бокси, щоби відбути штраф.
"Ред Булл швидкі", - розповів усьому світу Карлос Сайнс, повідомивши те, що й так усі знають.
Дивно, але навіть із ДРС Ферстаппен ніяк не міг пройти Шарля.
Паралельно з цим відбувалася боротьба двох Макларенів: Даніель Ріккардо накочував на Ландо Норріса, але без жорсткості, без контактів. Пройти молодого напарника "Медоїду" не вдалося.
Трохи пізніше Рік сказав команді, що якщо це найкращий темп Ландо, то він може дати значно більше, ніж британець. Команда не відреагувала.
Вже на 9-му колі відбулося перше сходження. Камери показали, як Сайнс заїхав до "кишені" і зупинився. Як виявилося трохи згодом, у нього виникли проблеми із гідравлікою. Третій схід Карлоса у сезоні.
Поки діяв віртуальний сейфеті автомобіль, Леклер заїхав у бокси за новим хардом. Незважаючи на те, що у механіка виникла проблема з домкратом, Шарль виїхав одразу за Ферстаппеном.
На 13-му колі Естебан Окон зібрав свій "паровозик", куди потрапили Феттель та Хемілтон. Себастьян зміг пройти француза, але чомусь зволікав із гальмуванням, через що йому довелося заїхати до "кишені" і робити розворот, втрачаючи кілька позицій.
Пізніше камери перевели нас на "боротьбу" Ферстаппена та Переса. Чинний чемпіон світу за допомогою ДРС легко пройшов свого партнера, захопивши лідерство.
Як виявилося, у хід було пущено командну тактику, оскільки Чеко сказали "не боротися". Що ж, мексиканець слухняно почав відпрацьовувати новий дворічний контракт.
Інетерсно, що в цей час Леклер на харді почав під'їжджати до "биків" на зношеному мідіумі - з 13 секунд відставання залишилося тільки 7.
Майже відразу ж (мабуть, команда це помітила), "енергетики" провели піт для... Серхіо. Так, чомусь у бокси спочатку покликали другого пілота, де вони запорили мексиканцю. Він виїхав за 18 секунд за Леклером, теж на харді.
Пізніше стався піт Макса, де все пройшло теж не дуже, але все ж таки швидше, ніж у мексиканця на дві секунди. Ферстаппен виїхав за Леклером, який знову лідирував у гонці.
І тут сталося те, що геть-чисто убило всю інтригу Гран-прі. З боліда Шарля повалив дим, пілот сильно сповільнився і він абияк доїхав до боксів команди. Феррарі у повному складі зійшли – катастрофа для італійців.
Обличчя Маттіа Бінотто говорило багато про що.
Враховуючи те, що Ред Булл вже визначилися зі своїм фаворитом, питання, хто стане переможцем гонки, вже не стояло. Для "биків" головним завданням після капітуляції Скудерії було доїхати до фінішу.
Пізніше Чжоу сказали, що його болід має деякі технічні проблеми, а тому він повинен знову зійти. Китаєць не вірив у почуте, у нього явно було дежавю із Гран-прі Іспанії. Третій схід за чотири останні перегони для дебютанта.
На цьому біди клієнтів Ferrari не закінчилися. На 33-му колі Кевін Магнуссен також достроково закінчив свої виступи у гонці через проблеми з болідом.
Всі чотири машини, що зійшли з моторами Феррарі - у багатьох виникають питання щодо надійності італійських ДВС.
Однією з інтриг було те, чи доїде до кінця Льюїс Хемілтон, тому що по ходу гонки він поскаржився на пекельні болі в спині, яка "вбиває його". Так, Мерседес сильно стрибає, що не може не позначитись на його спині.
Насамкінець Гран-прі сталося ще кілька цікавих подій. Найцікавішим був технологічний прогрес Альфа Таурі. У Юки Цуноди відкрилася половина ДРС.
Чому прогрес? Тому що механіки команди вирішили проблему за допомогою старої-доброї ізоленти.
Хем, трохи забувши про болі в спині, почав пресингувати П'єра Гаслі в боротьбі за четверте місце - і все пройшло дуже вдало для 7-кратного - француз був повалений.
Тим часом, гоночний інженер Ферстаппена попросив його трохи скинути темп, щоб вони могли доїхати до кінця, на що Макс відповів, що не хоче, щоб його шини охолонули.
До того ж інженер сказав пілоту, що до кінця дистанції не можна використовувати ДРС - мабуть, у Ред Булл та Альфа Таурі свої проблеми із заднім антикрилом, як у Феррарі та її клієнтів з італійським мотором.
За шість кіл до фінішу Норрісу сказали під'їхати до Ріккардо, який намагався наздогнати Алонсо.
Ландо сказали, що Ден його пропустить, якщо не зможе пройти іспанця і з'явиться можливість поборотися з Фернандо. Але якщо британець не зможе його пройти, то він поверне позицію Ріку.
Пізніше команда відмовилася від цієї ідеї, оскільки Нандо був надто швидким і ніхто з МакЛарен не зумів до нього підібратися, а тому їм варто тримати зайняті позиції, що викликало подив у Норріса, який готувався атакувати Ріккардо.
Під кінець дистанції зійшов ще й Ленс Стролл, який все одно буде класифікований як фінішуючий.
Тим часом десь попереду Ред Булл завоював золотий дубль: Ферстаппен здобув п'яту перемогу в сезоні та першу до Баку, Чеко приїхав другим, забравши собі додатковий бал за найшвидше коло.
Гонщиком дня був визнаний Льюїс Хемілтон за героїчну боротьбу з хворою на стару спину. Але якщо серйозно, то Хем провів сильний Гран-прі, втретє за сезон, приїхавши в першій четвірці.
Але як же він страждав, коли намагався вилізти з боліда. І саме що намагався, бо все виглядало дуже погано. Тото Вольфф вийшов з ним на зв'язок, вибачившися за такий болід, через що Хем страждає фізично.
Ну а Шарль Леклер знову не зумів реалізувати свій поул - у нього один із найгірших відсотків конвертації поулів у перемоги серед діючих пілотів Формули 1. Монегаску треба щось із цим робити.
Ферстаппен має перевагу в 34 очки перед Леклером, який пропустив на друге місце у особистому заліку Перес. Якщо все так далі і продовжиться, то боротьба за титул розгорнеться між двома пілотами Ред Булл.
Сама австрійська команда ще більше збільшила перевагу над Феррарі. кубку конструкторів : повний набір очок (топ-2 + швидке коло) проти сходу всієї команди
Підсумкова класифікація
За тиждень на нас чекає Гран-прі Канади з її "стіною чемпіонів", яка обіцяє познайомитись із деякими новими особами.