Ферстаппен виграв Гран-прі Франції, обидва Мерседеси потрапили на подіум, Сайнс - у ТОП-5
У неділю, 24 липня, у Ле-Кастелле на автодромі Поль Рікар відбувся дванадцятий етап Формули 1 сезону 2022 року – Гран-прі Франції.
Перемогу святкував пілот Ред Булл Макс Ферстаппен, який завоював своє сьоме золото у чемпіонаті. Серебром відзначив свою 300 гонку в кар'єрі Льюїс Гемілтон. Знову на подіум потрапив Джордж Расселл, який до самого кінця боровся з Серхіо Пересом.
Традиційно гонка на Поль Рікарі не відрізняється чимось видовищним. За великим рахунком, так було і цього разу. Хоча варто визнати, що кілька цікавих моментів вона нам подарувала.
Взяти, наприклад, Шарля Леклера. Ще до старту заїзду він і не припускав, що з ним станеться те, що станеться, від чого всі фанати Феррарі візьмуться за голову, почнуть кричати і ламати все, що попадеться під руку. Але про все по порядку.
Старт вийшов не дуже захоплюючим. Леклер зреагував на зелені вогні краще за Ферстаппена, спокійно втримав лідерство. Позаду Гемілтон обійшов проспавшого Переса (це буде не перша подібна помилка мексиканця за сьогодні).
Головне видовище перших кіл подарували Магнуссен і Сайнс, які стартували з останнього ряду: всього за кілька кіл данець з 20-го місця стрибнув відразу на 12-те, а іспанець - з 19-го на 13-те.
Не обійшлось і без аварій. Так, Естебан Окон на домашньому етапі вирішив трохи схуліганити, підбивши Юкі Цуноду. Бідолашний японець з топ-10 вирушив прямо в кінець пелотону, після чого по ходу гонки зовсім був змушений зійти з дистанції. Окон отримав +5 секунд.
А лідери почали відриватися. Макс помалу тиснув на Шарля, в якийсь момент монегаск помилився, чим дозволив опоненту атакувати себе, але гарна оборона дозволила утримати лідерство у гонці.
До 16-го кола Ферстаппен почав втрачати темп, за рахунок чого Леклер нарощував свій відрив. Мабуть, Ред Булл поки що не вирішили своєї проблеми зі зносом шин. Через це Максу довелося поїхати в бокси, маючи надії скористатися андеркатом.
Через коло виявилося, що він йому і не знадобиться. Камери раптово показали пілота Феррарі у бар'єрах. Повтори показали, що проходячи 11-й поворот його болід просто знесло вліво, через що той полетів у бар'єр.
Проїжджаючи повз, Ферстаппен поцікавився у команди, чи в порядку монегаск. Фізично він точно був у нормі, чого не скажеш про ментальну сторону.
Спочатку Шарль сказав, що була проблема з педаллю газу (знову, як в Австрії?), після чого знатно прокричався – передавши весь біль та злість усіх фанатів Скудерії в той момент.
Однак ще під час перегонів він дав інтерв'ю, в якому він заявив про "помилку". Або команда сказала йому почекати з обвинуваченнями педалі до кінця розслідування, або він справді сам помилився.
Своєю аварією Леклер викликав машину безпеки, що в свою чергу моментально викликало хвилю піт-стопів, під час якого механіки Феррарі знову відзначилися зі своєї знаменитої сторони.
Механік із домкратом перед болідом заметушився, коли треба було випускати Сайнса, через що той втратив чудовий момент на виїзд. У результаті він мало не врізався в Окона. Ця помилка коштувала Карлосу подіуму, оскільки судді "нагородили" його штрафом +5 секунд.
Схід Леклера подарував інтригу у питанні "Чи зможе Гемілтон стати першим пілотом, який виграє гонку у своєму 300-му старті". Спойлер: не зможе.
Взагалі з того моменту питання про переможця гонки як такого і не було - до кінця заїзду нам лише кілька разів показали Макса і Льюїса, акцентуючи всю увагу на інших.
Чжоу в одному з поворотів підбив Магнуссена, чим зламав переднє антикрило і подарував путівку в бокси на його заміну. І так, знову +5 секунд за інцидент.
Перес потрапив у бутерброд з двох пілотів "срібних стріл": Гем почав відставати від Ферстаппена, а Чеко почав підбиратися до Льюїса, при цьому на нього самого вже почав тиснути Расселл, який ніби поставив мітку на мексиканця в гонці.
Але й сам Джордж став метою Карлоса, який продовжував свій прорив. І зрештою в 11-му повороті, там, де вилетів Леклер, Сайнс пройшов Расселла.
Несподівано для всіх оператори показали родину П'єра Гаслі, яка раділа тому, що француз нарешті пройшов Міка Шумахера.
На 38-му колі Ніколас Латіфі підхопив естафету Чжоу та довів до контакту боротьбу з Магнуссеном. Побитий уже двома опонентами датчанин через два кола заїхав у бокси і більше звідти не повертався. Латіфі, до речі, також зійшов.
У той же час нас чекало іспано-мексиканське протистояння. Міністр оборони Мексики на Ред Булл захищався від італійської "конячки". Атакувавши відразу кілька поворотів поспіль Сайнс все ж таки пройшов Переса.
Але Чеко не збирався так просто здаватись і пішов у контратаку. Але болід Феррарі з ДРС на прямій був трохи швидшим - Карлос став третім.
Вже через півкола Серхіо змушений був захищатися від Расселла, який на пізньому гальмуванні хотів вийти вперед, але місця було обмаль і зрештою дійшло до зіткнення, через яке Ред Булл зрізав поворот і зберіг позицію.
Джордж почав на підвищених тонах говорити з командою, скаржачись на Переса, що той нібито просто повернув у нього. Тут уже увімкнувся Тото Вольфф, якому довелося заспокоювати свого підопічного. Судді ж вирішили нікого не карати: ніхто нічого не зламав і не втратив - їдемо далі.
Несподівано для багатьох за 10 кіл до фінішу Феррарі покликала до боксів Сайнса, де той відстояв свій штраф і заразом отримав свіжу гуму. Щоправда, багато хто, включаючи самого іспанця, не зрозуміли такої тактики.
Карлосу ж довелося знову прориватися, бо повернувся на трасу дев'ятим. По дорозі він знову пройшов обидва МакЛарена та свого кумира Алонсо. Ставши п'ятим, пригоди для нього закінчилися - за п'ять кіл до фінішу відіграти 22 секунди у Расселла було неможливо.
За 4 кола до фінішу болід Чжоу втомився від заїзду та вирішив більше не їхати, чим викликав віртуальний СК. Якби це сталося раніше, можливо, у Сайнса ще були б шанси поборотися за подіум. "Але, не вийшло" (с).
Ред Булл готували піт для когось зі своїх пілотів, але побачили, що судді вирішили дати віртуальний СК, а не випускати машину безпеку, і передумали - не захотіли ризикувати. Макс саме запитав, чи не варто їм зупинитися "про всяк випадок". Йому сказали, що краще залишитись на трасі.
На 51-му колі закінчився режим ВСК і тут Чеко знову проспав. Як і на старті гонки, він гірше зреагував, чим і скористався Расселл. Спочатку могло здатися, що він міг порушити правила, але в результаті все було чесно – Серхіо сам усе втратив.
Вже в ролі наздоганяючого Перес почав шукати варіанти, як зробити так, щоб Расселла покарали. Мексиканець почав скаржитися команді на те, що його суперник, виїжджає за трасу, порушуючи межі треку, але це ні до чого не призвело, окрім чергового подіуму Джорджа.
У результаті Макс Ферстаппен виграв гонку, яка складалася для нього не найкращим чином. Але як не скористатися таким подарунком від конкурента.
Льюїс Гемілтон приїхав другим, що для нинішнього Мерседеса відмінний результат. Правило трьохсотої гонки не зламав, але й так вийшло дуже навіть нічого.
Перес до кінця намагався повернути собі третє місце, але Расселл, почувши запах подіуму, не припустився жодної помилки.
А ось хто міг припуститися помилки, так це Астон Мартін. Причому обидва. Стролл і Феттель їхали 10-м та 11-м відповідно. Себ хотів відібрати у свого партнера його очко, агресивно атакуючи. Це мало не призвело до сходу обох болідів в останньому повороті - оце була б картина.
Після гонки Гемілтон зізнався, що він не міг пити, тому що у нього не працювала система подачі води. Ось чому, коли він потрапив у "кімнату незручного мовчання", він упав на підлогу, намагаючись віддихатися.
That's one way to celebrate 300 races @LewisHamilton 😆#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/g2qlDBTy8d
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Гонщиком дня було визнано Карлоса Сайнса, який прорвався з 19-го на 5-е місце. На його ж рахунку додатковий бал за найшвидше коло.
Підсумкова класифікація
Так, часом Гран-прі був цікавим і напруженим, але, здебільшого, все було так само, як і раніше. Тому навряд чи фанати сумуватимуть за етапом, якщо він пропаде з календаря наступного сезону.
Макс Ферстаппен знову збільшив відрив від Шарля Леклера в особистому заліку
- тепер їх поділяють 63 очки. При цьому до пілота Феррарі наблизився Серхіо Перес, а Джордж Расселл лише одне очко програє Карлосу Сайнсу.
Ред Булл також відриваються від Феррарі у кубку Конструкторів
– 82 очки між командами. Скудерія знову стала ближчою до третього Мерседеса, ніж до лідируючих "биків".
Усього за сім днів відбудеться Гран-прі Угорщини, який найчастіше дарує багато боротьби та інтриги. А ось після нього Формула 1 піде на звичну літню перерву аж до кінця серпня, де на нас чекатиме Бельгія – гонка у Спа.