Хто стане чемпіоном, а хто - головним невдахою Формули-1: прогноз на сезон-2025

14 березня в Мельбурні, Австралія, стартує новий сезон Формули-1.
Альберт-Парк знову відкриває новий сезон, очікування від якого перебуває на дуже високому рівні. Команди, експерти та вболівальники пророкують найщільніший сезон в історії серії.
Редактори ISPORT.UA вирішили спробувати відповісти на найцікавіші запитання напередодні старту Гран-прі Австралії.
Що покаже Льюїс Гемілтон у Феррарі?
Getty Images
Андрій Безуглий - Гемілтон нічого не покаже в новій команді
Перехід Льюїса Гемілтона до Феррарі став найгучнішою подією міжсезоння. Вважається, що Скудерія - останній шанс британця на восьмий титул, проте ймовірність його невелика. Останні три сезони сер Льюїс, можна сказати, провалив, хоча як і весь Мерседес, але навіть в останньому сезоні Гемілтон програв партнеру Джорджу Расселлу.
Безумовно, нова команда, особливо така, як Феррарі, додасть Гемілтону додаткової мотивації, також у Скудерії буде відмінний болід. А з іншого боку Льюїсу доведеться ще спрацюватися з новою командою, виграти конкуренцію у Леклера, та й вантаж очікувань може зіграти негативну роль. Якщо Льюїс Гемілтон виграє титул з Феррарі - це буде дуже красиво, але розраховувати всерйоз на такий результат я б не став, скоріше те ж саме 5-8 місце в особистому заліку.
Антон Федорців - Гемілтон не буде гіршим за Леклера
Пілоти Феррарі торік здобули 5 перемог на двох. У прийдешньому сезоні досвідчений британець повторить цей результат сам. Колись цього було би достатньо, щоб претендувати на титул. Та тепер, коли в календарі аж 24 етапи, такий підсумок належить до категорії солідних. Більше того, ці потенційні перемоги ще й можуть статися на різних відрізках сезону. Наприклад, одна-дві звитяги на фініші сезону стануть лише прологом до наступного.
Сезон-2025 для Скудерії цілком може обернутися такими ж "американськими гірками", як і попередній. Статус Феррарі на різних гран-прі коливатиметься від фаворита до відверто найгіршої серед грандів стайні. Утомлений черговим таким роком Леклер у якийсь момент може просто опустити руки. Натомість новачок Скудерії намагатиметься витиснути максимум на кожному етапі. Отже, Льюїс Гемілтон у загальному заліку пілотів може навіть обійти монегаска.
Хто з новачків досягне найбільших успіхів?
Андрій Безуглий - Олівер Бермен (Хаас)
У 2025 році новачки команд виглядають особливо сильними та перспективними. Очевидно, що найбільша увага буде прикута до Ліама Лоусона в Ред Булл та Андреа Кімі Антонеллі в Мерседес. Але я б хотів окремо виділити Олівера Бермена в Хаас.
Шанси Лоусона на провал величезні, мало хто може бути партнером, мабуть, найкращого пілота у світі на поточний момент Макса Ферстаппена. Антонеллі має більше шансів проявити себе, але за умови, що Мерседес вирішив свої проблеми і зможе працювати без Гемілтона. А от на Бермена в Хаас якраз нічого не тисне, і 19-річний пілот може зосередитися на виступах. Так, Хаас перебуває в групі аутсайдерів, але Олівер цілком здатний вичавити максимум зі свого боліда.
Антон Федорців - Андреа Кімі Антонеллі (Мерседес)
Скандальна втрата титулу Гемілтоном у 2021 році підкосила Мерседес. Перезавантаження команди стане можливим тепер, коли британець пішов за мрією у Феррарі. І якщо від Джорджа Расселла вимагатимуть прогресу тут і зараз, то італійський дебютант матиме час для розгону. Проте, вже в прем'єрний сезон Андреа Кімі Антонеллі зуміє приємно здивувати.
Звісно, чекати перемоги 18-річного хлопця буде вкрай оптимістично. Проте, кілька разів на подіумі він точно з'явиться. Утім, головним досягненням Антонеллі стане стабільність результатів. Після Макларен і Феррарі, вочевидь, саме в Мерседес відриви між пілотами будуть найменшими. Як наслідок, італієць впевнено випередить всіх інших дебютантів сезону. А на десерт залишить позаду й майже новачка Ліама Лоусона з Ред Булл.
Getty Images
Хто стане головним провалом року?
Андрій Безуглий - Юкі Цунода
Дуже легко назвати головним провалом Заубер, який, скоріш за все, знову виявиться останнім у Кубку конструкторів. Також величезна ймовірність провалиться, як я раніше говорив, у Ліама Лоусона. Але в підсумку головним розчаруванням сезону може стати Юкі Цунода.
Японець знову позбувся шансу виступити за Ред Булл, Марко неодноразово публічно критикував пілота. і вже навіть Хонда порадила Юкі самостійно взятися за свою кар'єру. Цього сезону партнером Цуноди стане перспективний Ісак Хаджар, і якщо новачкові вдасться побити японця, це може стати останнім цвяхом у кришку труни кар'єри Юкі Цуноди у Формулі-1. Все-таки, незважаючи на непогані навички, японець дійсно не володіє міцною психікою, і зламавшись, провалить сезон повністю.
Getty Images
Антон Федорців - Джек Дуен
Сезон ще не стартував, а серйозні експерти на кшталт Ральфа Шумахера вже списали одного з новачків. Австралієць провів увесь минулий рік у ролі резервіста та сів за кермо Альпін на останньому гран-прі. Створити сенсацію Дуену там не судилося, а на передсезонних тестах він теж не здивував. Враховуючи появу в команді максималіста Флавіо Бріаторе, багато часу 22-річний пілот не матиме.
Звичайно, звільнення після першого ж етапу не станеться. Та довга лава запасних Альпін із уже досвідченим Франко Колапінто на чолі неймовірно тиснутиме на Джека Дуена. Три-п'ять посередніх гонок без натяку на прогрес поставлять хрест на кар'єрі австралійського пілота в F1. До речі, в цілому розсипі молодіжних серій новачок французької стайні жодного разу не взяв чемпіонський титул.
Чи зможе якась команда або пілот несподівано "вистрілити"?
Андрій Безуглий - Вільямс
Я продовжую вірити, що Вільямс незабаром повернеться на вершину Формули-1. Цього сезону команда має найсильніший склад пілотів за останні роки, у керівництві команди відбуваються здорові зміни - усе свідчить про те, що Вільямс на вірному шляху.
Саме прихід Карлоса Сайнса має дати той самий необхідний поштовх, щоб машина, яку вже пару років збирає Джеймс Воулз нарешті завелася на повну потужність. Можливо, саме в цьому сезоні команда нарешті зможе поборотися за місця на подіумі.
Антон Федорців - Хаас
Американська стайня повністю оновила склад пілотів і готова здивувати. На передсезонних тестах результати Естебана Окона та Олівера Бермана були серед найгірших. Однак, Хаас не гнався за найшвидшими колами. Натомість там зосередилися на довгих сесіях і вийшли на стабільні результати вже на другий день. Навіть вивіски "фарм-клубу" Феррарі американці спробували позбутися, відмовившись від нової підвіски Скудерії.
Паралельно інтригує співпраця Хаас із Тойота. Японський гігант повернувся у Формулу-1 в загадковій ролі технічного партнера. Зокрема, звідти надходитимуть пропозиції цікавих інженерних рішень. За сприятливого розвитку подій американська команда зможе замахнутися на повторення найкращого результату в історії. Затьмарити п'яте місце в Кубку конструкторів у сезоні-2018 Хаас вдасться завдяки першому в історії стайні подіуму.
Getty Images
Хто стане чемпіоном Формули-1 та хто стане володарем Кубка конструкторів у сезоні-2025?
Андрій Безуглий - Макларен і величезні питання
Макларен зобов'язаний вдруге поспіль виграти Кубок конструкторів. У команди, якщо судити з тестів у Бахрейні, найкращий болід у пелотоні та найкраща пара пілотів. Норріс і Піастрі просто зобов'язані боротися за чемпіонство на кожному Гран-прі.
А от говорити про чемпіонство Ландо, можливо, ще занадто рано. Решта команд, зокрема Феррарі, Ред Булл та Мерседес, відстають не так сильно, і цілком навіть можуть випередити команду з Вокінга. Макс Ферстаппен уже довів, що здатен вигравати навіть не на найсильнішому боліді, а тому боротьба за чемпіонський титул може виявитися дуже непередбачуваною.
Ферстаппен завжди хоче тільки перемагати і здатний домагатися своїх цілей, Норріс вже давно готовий до титулу, Піастрі має величезні амбіції, Леклер має намір виграти титул, але ще більше - обіграти Гемілтона, який також буде щосили прагнути до заповітного восьмого чемпіонства. Також не варто списувати з рахунком і Джорджа Расселла, який тепер є безперечним лідером Мерседес.
Getty Images
Антон Федорців - Макс Ферстаппен і Макларен
Хоч сезон і буде драматичним, але фініш для вболівальників може обернутися дежавю. Макларен входить у новий змагальний рік великим фаворитом. Та лише такий статус – уже грандіозний виклик для британської стайні. Торік ані команда, ані її пілоти не впоралися з відповідальністю нав'язати несподівану конкуренцію Ферстаппену. Цьогоріч ситуація покращиться, але випадки на кшталт Гран-прі Угорщини будуть множитися.
Наявність сильної пари пілотів у Макларен литиме воду на млин чотириразового чемпіона світу. Коли ти чинний чемпіон змагань, то автоматично стаєш фаворитом і на наступний рік. Макс Ферстаппен у сезоні-2024 довів, що здатен перемагати навіть за несприятливих умов. Цьогоріч вони можуть стати ще нестерпнішими, але нідерландець під тиском збереже переможні інстинкти. Тим більше, поки Ландо Норріс і Оскар Піастрі, Льюїс Гемілтон і Шарль Леклер змагатимуться ще й поміж собою, чемпіон матиме за спиною підтримку всієї стайні.
Макларен із, вочевидь, найсильнішим дуетом гонщиків зобов'язаний вдруге поспіль брати Кубок конструкторів. Британська команда з перемогами орієнтовно на половині етапів цього разу впорається з метою заздалегідь. Минулоріч для колективу Зака Брауна цей титул був приємним бонусом, а от за підсумками сезону-2025 стане лише втішним призом перед туманним майбутнім зі змінами до регламенту.
Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!