Ферстаппен, стартувавши 10-м, виграв Гран-прі Угорщини, Феррарі знову зганьбилася своєю стратегією
У неділю, 31 липня, у Будапешті на Хунгароринзі пройшов тринадцятий етап Формули 1 сезону 2022 року - Гран-прі Угорщини.
Неймовірну перемогу у гонці святкував Макс Ферстаппен, який стартував із 10-го місця. Компанію йому на подіумі знову склали пілоти Мерседес - Льюїс Гемілтон фінішував другим, а переможцю кваліфікації Джорджу Расселлу довелося задовольнятися бронзою.
Результати минулої кваліфікації обіцяли нам захоплюючу гонку з різними стратегіями від трьох команд. Все так і було. Тільки одна команда вирішила відзначитись і повністю забити на логіку (усі вже зрозуміли, про кого мова).
Затягнуте небо над треком і деякі краплі дощу змусили всіх думати, що невдовзі умови на трасі стануть складнішими, але, на жаль, до дощу справа не дійшла.
Ще до старту команди обрали різну тактику: Мерседеси та Ред Булли поставили софт, а Феррарі – мідіум. Вже на цьому етапі стало зрозуміло, що італійці не сподіваються одразу кидатися в боротьбу за лідерство.
І незважаючи на спробу Карлоса Сайнса пройти Джорджа Расселла в першому повороті, британець чудово відзахищався і відразу почав відриватися від переслідувачів.
На старті Льюїс Гемілтон зумів пробитися на 5-е місце, а Макс Ферстаппен вже встиг пройти Серхіо Переса (не дивно) і зайняти 8-й рядок.
Не обійшлося і без контактів: Кевін Магнуссен зламав переднє антикрило через Даніеля Рікардо, а Себастьян Феттель зіткнувся з Алексом Албоном. Обидва інциденти залишилися без подальшого розгляду суддів.
Якоїсь миті могло здатися, що головний страх Гемілтона передасться на Ферстаппена: нідерландець застряг за Фернандо Алонсо. Багато хто міг подумати, що Нандо знову половину дистанції оборонятиметься до останнього.
Але так було лише в думках. Насправді ж і Ферстаппен, і Перес, що їхав за ним, по черзі протягом кількох кіл пройшли Алонсо і Естебана Окона - так Альпін вкотре довели, що зараз вони не здатні боротися з лідерами, тільки якщо вас не звати Льюїс Гемілтон.
До слова про сера, він провів дуже переконливу гонку, без істерик і напруження. І коли софт на МакЛарені здав настільки, що Ландо Норріс був повільнішим за опонентів на 3 секунди, Гем і Макс легко з ним впоралися, після чого Ландо поїхав у бокси.
Тут Феррарі під'їхали до Расселла і Леклер спитав у команди, що, можливо, їм варто сказати Карлосу, щоб той пропустив напарника. Не виключено, що цей момент тригернув стратегів Скудерії, бо те, що було надалі, не пояснюється ніяк (це поширилося на весь Гран-прі).
Расселл покликали на піт-стоп, як і Сайнса, щоб розвести його стратегіями з Леклером. Але іспанець, побачивши, що Расселл поїхав у бокси, залишився на трасі, намагаючись вичавити максимум із гуми, спробувавши відіграти час.
Не вийшло. Після піта він виїхав шостим за Расселлом та Оконом.
Пройшла хвиля пітів у лідерів і, в результаті, Джордж повернув собі лідерство, за ним також були обидві Феррарі, тільки Шарль їхав другим, що явно не сподобалося Карлосу. Скудерія поставила своїм гонщикам другий комплект мідіуму.
На 24-му колі Даніель Ріккардо провів найкрасивіший обгін дня. У другому повороті Алонсо та Окон захопилися боротьбою між собою і не помітили, як "Медоїд" пройшов їх обох. Дивно, але в кінці це все одно не допоможе йому фінішувати в очках. На відміну від Альпін.
Леклер почав наздоганяти Расселла, але Джордж довів, що з обороною в нього все гаразд. Протягом 4 кіл Мерседес не давав Феррарі шансів на обгін.
Але довга пряма та ДРС зробили свою справу і Шарль на пізньому гальмуванні захопив лідерство, чому не зрадів Тото Вольфф. На британця накинувся Сайнс, а Леклер потроху від'їжджав від цієї парочки.
І поки Юкі Цунода косплеїв Себастьяна Феттеля часів пізнього періоду в Феррарі, Ферстаппен і Норріс по черзі поскаржилися на краплі дощу та слизький трек.
Пішла друга хвиля питів лідерів, яка й визначила ступінь маразму італійських стратегів. Поки "срібні стріли" та "бики" взували своїх пілотів у мідіум, Скудерія поставила Леклеру і Сайнсу хард - адже в холодну погоду, коли гума погано прогрівається, немає нічого кращого, ніж хард...
Як втратити шанси на перемогу? Запитайте у Феррарі. Завдяки "геніальному" рішенню, Леклер, не маючи шансів навіть поборотися, пропустив Макса, попутно обматеривши якість гуми.
Якоїсь миті здалося, що успіх усміхнувся італійцям - Ферстаппена розгорнуло при виході з повороту, через що Шарль повернув собі позицію.
Але так тривало лише три кола, після чого нідерландець у першому повороті знову без проблем пройшов суперника з чемпіонату.
На 47-му колі Феррарі вирішила дати Сайнсу швидшу гуму (софт), але зробила це у своєму стилі, зіпсувавши піт-стоп. У результаті іспанець виїхав п'ятим у трафіку за Расселлом.
Ненадовго переносимося в середину пелотону, де Ріккардо підбив Ленса Стролла. За своє вміння повертати австралієць отримав від суддів єдиний штраф за всю гонку у вигляді +5 секунд.
За 20 кіл до фінішу Мерседес почали атакувати Феррарі. Расселл кілька кіл просидів на хвості у Леклера, після чого за рахунок кращого виходу з останнього повороту та розгону з ДРС обійшов монегаска.
Коли до кінця гонки залишається 15 кіл і часу щось змінити вже не буде, що робити? Правильно, кликати пілота у бокси, щоб він втрачав ще 20+ секунд. Саме це й сталося із Леклером, якому дали софт. Зрештою Шарль до кінця заїзду так нікого і не наздогнав.
Після такого логічно поставити питання, яким місцем думають стратеги Феррарі. Можливо, Маттіа Бінотто втік із командного містка на піт-лейн, щоб уточнити, чи все вони зробили, щоб зіпсувати собі гонку.
Через кілька кіл він повернувся - і раз ні Леклер, ні Сайнс більше не отримували вказівок заїхати в бокси, наприклад, за проміжною гумою, значить Скудерія зробила свій максимум.
Але навіть відсутність подальшої "стратегії" не вберегла Карлоса від втрати навіть бронзи – Гемілтон не залишив йому жодних шансів, а потім пройшов і Расселла. На цей раз Тото Вольфф радів.
За три кола до фінішу болід Валттері Боттаса відмовився продовжувати це італійське божевілля. Як результат, схід фіна, який викликав жовті прапори на 2 та 3 секторах та віртуальний СК.
У режимі ВСК Леклер зумів наблизитися до Переса, але після відновлення гонки все стало на свої місця і заїзд завершився без будь-якої боротьби.
Макс Ферстаппен здобув восьму перемогу у сезоні, йдучи на перерву явним фаворитом на звання чемпіона світу за підсумками цього сезону. Він же став і гонщиком дня за свій прорив із 10-го на 1-е місце.
Додатковий бал за найшвидше коло заробив Льюїс Гемілтон, який до перерви, схоже, набрав форму. Після гонки він заявив, що йому не вистачило ще кількох кіл, щоб поборотися за перемогу.
Як зрозуміти, що твоя стратегія, м'яко кажучи, не спрацювала? Коли призери у "кімнаті незручного мовчання" з подивом дізнаються, що ти поставив своїм пілотам хард.
Таким нехитрим способом Феррарі друге та третє місце на старті перетворила на четверте та шосте на фініші відповідно.
Здається, що за всі ці роки, що команда не може виграти ані чемпіонату, ані кубку Конструкторів, ми вже все бачили. Але вона щоразу примудряється нас здивувати зі свого типового боку.
Підсумкова класифікація:
Це була остання гонка першої частини сезону - Формула 1 йде на традиційну літню перерву, яка триватиме місяць. Повернуться заїзди наприкінці серпня в Бельгії, де на нас чекатиме Спа.