Ферстаппен, стартувавши 14-м, без опору з боку решти виграв Гран-прі Бельгії

Ред Булл здобув дубль, а Феррарі знову відзначилася геніальними рішеннями, особливо на останніх колах перегонів.
2022 г., 28 серпня, 17:41
Макс Ферстаппен / Getty Images
Макс Ферстаппен / Getty Images

У неділю, 28 серпня, на трасі у Спа відбувся чотирнадцятий етап Формули 1 сезону-2023 – Гран-прі Бельгії.

Незважаючи на старт із чотирнадцятої позиції, перемогу завоював пілот Ред Булл Макс Ферстаппен. "Бики" зуміли завоювати дубль, оскільки Серхіо Перес фінішував другим. Третє місце залишилося за Карлосом Сайнсом, який стартував першим.


Перед початком заїзду Формула оголосила, що Спа залишиться в календарі наступного сезону, що не може не радувати. На емоціях (ні) Альфа Таурі вирішила замінити ДВЗ на боліді Юкі Цуноди, а тому японець стартував з піт-лейн, а всі, хто отримали штрафи раніше, піднялися на одну позицію.

Карлос Сайнс, який посів першу позицію за підсумками кваліфікації після штрафу Макса Ферстаппена, дуже вдало стартував, не давши жодного шансу Серхіо Пересу. При цьому на самого мексиканця в першому повороті накинулися просто всі: його пройшов Фернандо Алонсо, а за ним і обидва Мерседеси.

А ось у повороті Ле Комб трапилося зіткнення колишніх напарників по команді та суперників по чемпіонату: Льюїс Гемілтон повернув в Алонсо, якому не було куди подітися. Внаслідок зіткнення болід сера підлетів, а приземлившись отримав пошкодження, не сумісні з продовженням перегонів.

Іспанець відразу накинувся на Гемілтона, заявивши команді, що Льюїс "ідіот, який вміє стартувати лише з першого місця".

Під час перегонів Гем дав інтерв'ю, у якому визнав свою помилку. За його словами, Алонсо був у його "сліпій" зоні, тому британець його просто не побачив.

Паралельно з цим два лідери чемпіонату почали прориватися, заразом борючись один з одним. Але, на жаль, ця боротьба тривала недовго.

Чеко повернув собі друге місце, Джордж Расселл їхав третім, Ферстаппен вже був 8-м, а Леклер - 10-м.

Через боротьбу Переса з іншими Сайнсу вдалося наростити невеликий відрив, і здавалося, що він зможе відірватися, тому що всі розуміли, що Феррарі не зможе тягатися з Ред Булл за темпом. Але ні, надалі "бики" просто "з'їдять" італійських конячок.

Варто відзначити те, як цей Гран-прі проводив Себастьян Феттель. Німець після оголошення про завершення кар'єри ніби скинув тягар із плечей, що дозволило йому фінішувати восьмим.

На другому колі Ніколас Латіфі (знов у Ле Комб) помилився, зачепивши по зовнішньому радіусу гравій, через що його розгорнуло. Спадкоємець Сенни зачепив Валттері Боттаса, який теж вилетів у гравій, але в цьому випадку назовсім. Боттас зійшов, а Латіфі поїхав далі, залишившись безкарним.

Феррарі не була б Феррарі, якби у неї не виникло жодних проблем. Вже на 4-му колі Леклер поскаржився на дим із переднього правого колеса. Йому довелося заїхати в бокси, де йому поставили нову гуму і вирішили проблему.

Через схід Гемілтона та Боттаса на трасі з'явилася машина безпеки. Під час рестарту Сайнс чудово пригальмував, підставивши цим Переса під Расселла. Але на прямій після О Руж вже сам Джордж потрапив під атаку від Алонсо, але в результаті відхилявся від нападок іспанця.

Тим часом Макс уже був 6-м і було лише питанням часу, коли він наздожене лідерів. Поки нідерландець проривався на четверту сходинку, Леклер застряг на 16-му місці.

Цього дня деградація гуми була набагато вищою, ніж на те розраховували команди. За два кола на це поскаржилися Сайнс та Ферстаппен, який уже їхав за спиною Переса – до Карлоса йому залишалося лише 5,6 с.

На прямій до Ле Комб була чудова нагода для Чеко, щоб пропустити Макса вперед - всі розуміли, що по-іншому і бути не може. Але, на подив багатьох, Серхіо захищав свою позицію, не давши Ферстаппену себе пройти.

Макс одразу вийшов на зв'язок із командою, заявивши, що вони через це вони втрачають час. Судячи з того, що ми бачили далі, вони могли страждати подібним половину дистанції...

На 11-му колі Сайнс запустив хвилю піт-стопів, поки Ферстаппен проходив Переса - пелотон перемішався, завдяки чому Леклер вирвався на п'яте місце.

Макс попросив команду розширити відрізок на старих шинах, тому що його все влаштовує. Але це тривало всього кілька кіл, після чого і він, і Чеко заїхали за свіжою гумою.

На прямій після О Руж сталося те, на що в Скудерії взагалі не розраховували - Леклера пройшов Расселл.

Після такого команда вирішила переглянути свою стратегію, повідомивши обом пілотам про те, що вони можуть перейти на план D (скільки їх у них...).

А лише через два кола вся інтрига в гонці померла. Ферстаппен, як стоячого, пройшов Сайнса, захопивши лідерство. І це при тому, що Макс стартував 14-м, а Карлос – першим. Той самий трюк невдовзі повторив і Перес - Ред Булл їхали 1-2.

На 26-му колі Феррарі вирішила ризикнути та провести подвійний піт. І варто визнати, що механіки впоралися відмінно, жодного разу не зіпсувавши зупинку своїх пілотів.

Незабаром у боксах побували і "бики", але це ні на що не вплинуло, хіба Перес програв позицію Расселлу, але і його Серхіо пройшов через деякий час.

Як це часто буває, у гонці настав той момент, коли на трасі нічого цікавого не відбувалося. Так було, по суті, до кінця, за винятком двох моментів.

Знову після О Руж ми побачили подвійний обгін, як це зробили свого часу Міка Хаккінен і Міхаель Шумахер. Тільки цього разу все було виконано Естебаном Оконом та П'єром Гаслі, які з обох боків пройшли Феттеля.

Другий момент стався за два кола до фінішу, коли Скудерія знову продемонструвала те, чому з неї сміються фанати інших команд і чому постійно плачуть її власні фанати.

У бокси заїхав Леклер, якому поставили софт. Начебто все зрозуміло: швидка гума, надія встановити найкраще коло, щоб заробити додатковий бал.

Тільки команда не прорахувала те, що Шарль виїде прямо перед Алонсо, без запасу. Так воно й сталося. Фернандо пройшов Леклера.

Лише на останньому колі монегаск повернув собі позицію, але він так і не зміг проїхати найкраще коло. Здавалося б нічого страшного, головне, що повернув позицію. Ось тільки відразу після фінішу йому дали штраф +5 с за перевищення швидкості на піт-лейн...

Тим самим, Леклер таки поступився позицією Алонсо, ледь не програвши заодно і Окону. Клоунада? Звісно, ​​це ж Феррарі.

Десь там попереду перемогу святкував Ферастаппен. Причому зробив це так, що викликав жовті прапори на першому секторі. Нічого страшного, емоції.

Макс же став кращим гонщиком дня, прорвавшись з 14-го місця на перше. Він же став і володарем найшвидшого кола. Тож за один етап Ферстаппен набрав 26 очок.

Не можна не відзначити фініш в очках Алекса Албона. Тайський пілот випередив Ленса Стролла, заробивши одне очко.

ТОП-10 Гран-прі Бельгії

Вже за тиждень відбудеться Гран-прі Нідерландів, де все буде в помаранчевому кольорі незалежно від результату гонки. Хоча, судячи з темпу деяких в Спа, в Зандворті все буде так само.


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK