Сайнс надрозумним пілотуванням виграв Гран-прі Сінгапуру

Іспанець не припускався помилок, завдяки чому завоював заслужену перемогу - першу для Феррарі цього сезону.
2023 г., 17 вересня, 17:20
Карлос Сайнс / Getty Images
Карлос Сайнс / Getty Images

У неділю, 17 вересня, відбувся шістнадцятий етап Формули 1 сезону-2023 – Гран-прі Сінгапуру.

Карлос Сайнс з Феррарі, завоювавши поул у кваліфікації, реалізував свою перевагу, перетворивши її у перемогу, яка стала для нього та його команди першою цього року.

На другому місці фінішував пілот МакЛарена Ландо Норріс, якому знову трохи не вистачило для дебютної перемоги у Ф1. Третє місце буквально дісталося Льюїсу Гемілтону (Мерседес), котрий піднявся на подіум за рахунок аварії Джорджа Расселла на останньому колі.


Старт гонки вийшов просто ідеальним для Феррарі і особливо для Шарля Леклера, який стартував краще за Расселла і вирвався на друге місце.

Теж здорово стартував і Гемілтон, який у тому ж першому повороті обійшов Норріса і боровся з напарником. Внаслідок боротьби 7-разовий чемпіон світу був змушений зрізати поворот, повернувшись на трасу попереду обох.

Після скарг Норріса сер Льюїс повернув позицію і йому, і Расселлу, щоб не отримати штрафу.

Погано гонка почалася для Юкі Цуноди. У Монці пілот Альфа Таурі заглух на прогрівочному колі, а тут він зумів проїхати аж одне коло, після чого заїхав до "кишені" і зійшов з дистанції.

Таким чином, вся команда переключилася на роботу з Ліамом Лоусоном, який у майбутньому її не підвів.

На 20-му колі Логан Сарджент вкотре довів, що справа Ніколаса Латіфі живе: американець помилився при вході в поворот і в'їхав у бар'єр, зламавши переднє антикрило, яке застрягло під болідом.

Абияк він доїхав до боксів, де йому виправили все, що він накоїв, а на трасі з'явилася машина безпеки.

На піт-стопи поїхали всі, окрім Макса Ферстаппена, Серхіо Переса та Валттері Боттаса, які за рахунок цього відіграли безліч позицій.

Феррарі та Мерседес вирішили провести подвійний піт-стоп, що у результаті сильно завадило Шарль Леклеру. Механіки його обслужили, але вони не могли випустити його, оскільки піт-лейном їхали інші машини, а штраф за небезпечний випуск ніхто не хотів отримувати.

Ще й Гемілтон став перед ним, чекаючи, коли поміняють гуму на боліді Расселла. Таким чином Леклер пропустив уперед не лише пілотів Ред Булл, а й Расселла з Норрісом.

А після рестарту він надто самовпевнено пішов на Норріса та Переса, які боролися один з одним. Монегаску довелося перегальмовувати та виводити болід убік, чим і скористався Гемілтон.

Незабаром у обох "биків" почала здавати гума, і вони почали провалюватися вниз. Попереду сформувалася щільна група Сайнс-Рассел-Норріс-Гемілтон.

Після екватора гонки Ред Булл все ж таки покликали своїх пілотів на піт-стопи, після яких Ферстаппен повернувся на трасу 15-м, а Перес - 17-м.

А через пару кіл усі фанати австрійської команди (та й, мабуть, усі в самому Ред Булл) проклинали Естебана Окона.

Француз у свій 27 день народження зупинився прямо на трасі через проблеми із коробкою передач. У гонці було оголошено режим віртуальної машини безпеки.

У Мерседес вирішили ризикнути і поміняти Расселлу і Гемілтон хард на мідіум. Сайнс, Норріс та Леклер залишилися на трасі.

І це був явно не день Шарля, який став першою та, як виявилося, єдиною жертвою "срібних стріл". Німецькі боліди на свіжих шинах мчали по треку, відіграваючи по 2 секунди з кола - і це за 17 кіл до фінішу.

Що було далі, не складно здогадатися: Джордж і Льюїс по черзі пройшли пілота Феррарі, який почав відвалюватися від лідируючої групи (до фінішу він відстане від неї практично на 20 секунд).

Найцікавіше залишалося на останні 10 кіл. Мерседес відіграли все відставання від Сайнса та Норріса. Ландо у свою чергу пресингував Карлоса, який попросив команду повідомляти йому відрив від суперника на кожному колі.

Чим ближче був фініш, тим більше здавалося, що як мінімум Расселл пройде і Норріса, і Сайнса, у яких була дуже стара гума (невдовзі іспанець скаже своєму інженеру, що передні шини закінчилися).

Сайнс дозволив Норрісу бути в межах однієї секунди. Карлоса попередили, що Ландо досить близько їде до нього, на що іспанець відповів, що в цьому і весь сенс.

Таким чином пілот Феррарі дав своєму колишньому напарнику по команді можливість користуватися ДРС при обороні від Расселла.

Тим самим Сайнс відвів усю небезпеку від себе і переніс боротьбу назад на Норріса і Расселла (якби Джордж пройшов Ландо, то Карлос навряд чи зміг би утримати опонента).

Розв'язка протистояння сталася на останньому колі. На гальмуванні Норріс заднім правим колесом зачепив стіну. Расселл повторив цей же "маневр". Але тільки на відміну від суперника, його контакт зі стіною був фатальним.

Расселл втратив керування і полетів у бар'єр перед собою: Сайнс і Норріс більше не боялися за свої позиції, а Гемілтон підібрав за напарником третє місце.

У результаті Карлос Сайнс спокійно довіз болід до кінця і перетнув фінішну межу, вигравши Гран-прі Сінгапуру і перервавши переможну серію Макса Ферстаппена. Іспанця також визнали гонщиком дня.

Після фінішу обійми Сайнса з Леклером були менш теплими, ніж обійми з Норрісом - двоє друзів знову розділили подіум.

Разом із ними на правах старшого опинився Гемілтон, який до того ж забрав додатковий бал за найшвидше коло.

Варто зазначити, що Леклер до фінішу настільки сповільнився, що його мало не наздогнав Ферстаппен. Відмінну гонку провів П'єр Гаслі, який фінішував шостим. Ліам Лоусон зумів залишитися в очковій зоні і вибороти для команди два бали.

Розчарував цього дня Фернандо Алонсо, який спочатку отримав штраф за перетинання лінії в'їзду на піт-лейн, після чого припустився помилки на гальмуванні і заїхав до "кишені". Зрештою іспанець приїхав останнім.


Підсумкова класифікація

Вже за тиждень відбудеться Гран-прі Японії, де Юкі Цунода на домашньому етапі таки має проїхати більше одного кола. А Ред Булл за певних обставин можуть достроково здобути Кубок конструкторів.

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK