Ферстаппен розпочав нову переможну серію, вигравши Гран-прі Японії

На жаль, пілоти МакЛарена змогли нав'язати боротьбу нідерландцю лише до першого повороту.
2023 г., 24 вересня, 11:19
Макс Ферстаппен / Getty Images
Макс Ферстаппен / Getty Images

У неділю, 24 вересня, завершився сімнадцятий етап Формули 1 сезону-2023 - у Судзуку пройшов Гран-прі Японії.

Після провалу в Сінгапурі до переможного шляху повернувся пілот Ред Булл Макс Ферстаппен. Відразу за ним фінішували два представники МакЛарена, Ландо Норріс та Оскар Піастрі, для якого це перше попадання на подіум у його кар'єрі в "королівських перегонах".


 

Гонку на Судзуці не можна назвати найцікавішою в цьому сезоні, але вона безперечно подарувала кілька моментів, що запам'яталися. Особливо на перших колах.

На старті обидва МакЛарена чудово зреагували на вогні світлофора, а Ландо Норріс взагалі намагався обійти Макса Ферстаппена по зовнішньому радіусу першого повороту, але пілот Ред Булл відбив цю атаку, після чого очікувано почав відриватися.

Трохи позаду Льюїс Гемілтон успішно пройшов Серхіо Переса, а мексиканець у свою чергу зачепив болід британця, зламавши собі переднє антикрило. Чеко змушений був заїжджати на ранній піт-стоп, після чого отримав штраф +5 секунд.

А ось позаду трапилося сильне зіткнення, яке безпосередньо вплинуло на результат гонки відразу кількох гонщиків.

Алекс Албон та Валттері Боттас не поділили місце. Як результат, пошкоджені боліди обох гонщиків, прокол у Боттаса та купа уламків на трасі, на які "успішно" наїхав Чжоу Гуаньюй.

Через це вже на другому колі на трек виїхала машина безпеки, яка стримувала пелотон упродовж двох наступних кіл.

За цей час у бокси встигли заїхати Естебан Окон, Чжоу, Албон, Боттас та Логан Сарджент. А Гемілтону повідомили, що на його боліді є мінімальні пошкодження (вони ніяк не вплинули на його гонку).

Рестарт пройшов спокійно, але незабаром Боттас став жертвою Логана Сарджента - за "допомогою" американця, який за свій маневр отримає +5 секунд, пілот Альфа Ромео вилетів з траси.

Валттері заїхав до боксів, де механіки перевірили його болід, після чого випустили його назад. Але не надовго - всього через пару кіл фінський гонщик був змушений зійти з дистанції.

На 12-му колі Перес подумав, що зіткнення з Гемілтоном йому було мало, і влетів у заднє ліве колесо Магнуссена. У підсумку данця розгорнуло, а мексиканець отримав ще один штраф.

Однак одразу відстояти штраф Чеко не вдалося – він, як і Боттас, заїхав у бокси за наказом команди та не виїжджав звідти.

Але це був не останній раз, коли ми побачили його на трасі. На 40-му колі "бики" випустили Серхіо назад.

Як виявилося, Ред Булл зв'язався із суддями перегонів, щоб узгодити повернення пілота на трек. Мексиканець виїхав, відстояв свій штраф за зіткнення з Магнуссеном та заїхав назад.

Якби він цього не зробив, штраф цієї гонки перенісся б на Гран-прі Катару, чого Ред Булл навряд чи хотіли б.

А до цього моменту ще до середини дистанції гонку достроково та по черзі завершили Ленс Стролл, Сарджент та Албон.

Расселл та Гемілтон вели між собою напружену боротьбу, яка мало не завершилася контактом. По радіо Джордж запитав у команди, з ким вони борються: один з одним чи з іншими.

Оскільки це не перший подібний інцидент між пілотами Мерседес, можна припустити, що в майбутньому вони все ж таки дійдуть до серйозного конфлікту.

У певний момент після пітів Норріс наздогнав Піастрі, який на 11 секунд відстав від Ферстаппена. Ландо м'яко натякнув команді, що було б непогано помінятися місцями з Оскаром, аби не зіпсувати їм обом гонку.

Команда прислухалася до британця і невдовзі напарники здійснили обмін позиціями.

Оскільки Расселл довго не заїжджав за свіжою гумою, він запропонував команді подумати щодо тактики одного піт-стопу, що, власне, і сталося. Після своєї єдиної зупинки він боровся лише з пілотами Феррарі та Гемілтоном.

Леклер досить легко пройшов його, після чого британця наздогнали сер Льюїс і Карлос Сайнс.

І в цей момент "срібні стріли" вирішили відповісти іспанцю його ж прийомом із Гран-прі Сінгапуру: Расселл давав ДРС Гемілтону, який оборонявся від Сайнса. Пілот Феррарі одразу здогадався, що його суперники намагаються зробити.

Але це був не день командної роботи - гоночний інженер сказав Джорджу пропустити Льюїса. Після обміну позиціями Расселл ще трохи протримався, але все ж таки став жертвою обгону Сайнса.

На жаль, Гемілтон і Сайнс не встигли подарувати нам боротьбу, оскільки гонка добігла кінця. Макс Ферстаппен завоював свою 47 перемогу в кар'єрі, заробив додатковий бал за найшвидше коло і приніс Ред Булл звання чемпіона Кубка конструкторів.

Позаду на другому та третьому місцях відповідно фінішували Норріс та Піастрі, який був визнаний гонщиком дня.

Варто відзначити потрапляння в очки обох пілотів Альпін, а також ще один гарний виступ Ліама Лоусона, який випередив Юкі Цуноду на домашньому етапі японця.

Організатори гонки при партнерстві з Lenovo підготували спеціальні кубки: при поцілунку у певній зоні трофей світився кольорами прапора його власника.


Підсумкова класифікація

  1. Макс Ферстаппен (Ред Булл)
  2. Ландо Норріс (МакЛарен)
  3. Оскар Піастрі (МакЛарен)
  4. Шарль Леклер (Феррарі)
  5. Льюїс Гемілтон (Мерседес)
  6. Карлос Сайнс (Феррарі)
  7. Джордж Расселл (Мерседес)
  8. Фернандо Алонсо (Астон Мартін)
  9. Естебан Окон (Альпін)
  10. П'єр Гаслі (Альпін)
  11. Ліам Лоусон (Альфа Таурі)
  12. Юкі Цунода (Альфа Таурі)
  13. Чжоу Гуаньюй (Альфа Ромео)
  14. Ніко Хюлькенберг (Хаас)
  15. Кевін Магнуссен (Хаас)

Зійшли: Алекс Албон, Логан Сарджент (обидва - Вільямс), Ленс Стролл (Астон Мартін), Серхіо Перес двічі (Ред Булл), Валттері Боттас (Альфа Ромео).

Наступна гонка відбудеться лише за два тижні, це буде Гран-прі Катару, який подарує четвертий спринт цього сезону.

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK