Чемпіони вже відомі? Начхати! П'ять причин, чому варто додивитися сезон Формули 1
Минулими вихідними сталося те, що ще навесні всі і так знали, що воно відбудеться - Макс Ферстаппен став чемпіоном світу Формули 1 сезону-2023.
Другий рік поспіль у нідерландця та Ред Булл не було жодних конкурентів, що призвело до чергового сезону з домінуванням одного пілота над усіма іншими.
Але навіть незважаючи на те, що інтрига в питаннях чемпіонів давно померла, у нас досі залишаються причини дивитися сезон до кінця. І про ці причини ми зараз розповімо.
Інтриги в особистому заліку та Кубку конструкторів
Насправді інтрига у цих питаннях лише побільшала. Сильно цьому посприяв МакЛарен, який провалив старт сезону, але за рахунок оновлень зміг стати другою командою пелотону.
Команда з У\Вокінга нівелювала відставання від Астон Мартіна – тепер між двома британськими колективами лише 11 очок. Враховуючи форму МакЛарен та її відсутність в улюбленого бренду Джеймса Бонда, можна передбачити, хто зрештою займе четверте місце в КК.
У Катарі Льюїс Гемілтон мало не зробив подарунок Феррарі, коли зіткнувся з Джорджем Расселлом. Однак молодий британець все ж таки зумів довезти свій болід до четвертого місця і трохи збільшити відрив "срібних стріл" від Скудерії, за яку того вікенду віддувався один Шарль Леклер.
Мерседес і Феррарі розділяє 28 очок, але за п'ять Гран-прі та два спринти цей відрив цілком можливо відіграти. Головне - не припускатися помилок, а це явно слабка сторона у італійської стайні.
У нижній частині пелотону інтригу тримають три команди (Вільямс, Альфа Ромео, Хаас). Альпін уже ніхто не наздожене, але й самі французи вище не піднімуться. А Альфа Таурі виглядає абсолютним аутсайдером, який завершить кампанію на останньому місці.
В особистому заліку все також досить щільно. Навіть Серхіо Перес не може відчувати себе у безпеці. Чеко випереджає Гемілтона на 30 очок, але за його нинішньої форми сер Льюїс може відібрати в нього друге місце.
Судячи з усього, Фернандо Алонсо, який став відкриттям першої частини сезону (відкриття в 42 роки, ха), не зуміє утримати четверте місце - аж надто поганий останнім часом Астон Мартін.
Нандо нещодавно зізнався, що конкуренти краще спрацювали над оновленням своїх болідів, ніж його команда, і це справді так. Між четвертим місцем (Алонсо) та восьмим (Расселл) – 51 очко. Так, забагато, і не факт, що Джордж зможе обійти іспанця. Але це може зробити Карлос Сайнс, якому потрібно відіграти 30 очок.
Оскар Піастрі (83), як і Альпін у КК, перебуває в окремій лізі. Далі групою слідують Стролл (47), Гаслі (46) і Окон (44), після чого знову "острівець" у вигляді Албона (23) і група аутсайдерів, яка починається з Валттері Боттаса (10).
Перша гонка у Лас-Вегасі
Одним із фінальних заїздів сезону стане Гран-прі США, який пройде у Лас-Вегасі. Міська траса з безліччю прямих ділянок під світлом ліхтарів – хіба на таке не хочеться подивитися?
Так, три етапи в США - забагато. Багато хто так і не полюбив Гран-прі Маямі з його штучним басейном, який чомусь не хочуть прибирати. Етап в Остіні вже став класичним, а Лас-Вегас дасть серії щось новеньке.
Цікаво буде подивитися на самих пілотів цього вікенду, адже всі ж знають, чим так знаменитий Лас-Вегас.
Повернення Ріккардо №2
Ліам Лоусон отримав подарунок долі, коли Даніель Ріккардо зламав зап'ястя в Нідерландах. За ці п'ять етапів новозеландець показав, що він хороший пілот і що він може серйозно претендувати на постійне місце у Формулі 1.
Але його час цього сезону добіг кінця - в Остіні в кокпіт Альфа Таурі повернеться Ріккардо. Зрозуміло, що не варто одразу ж чекати від нього якогось результату – прямо повторення ситуації з його поверненням на місце Ніка Де Вріса, коли йому дали час на те, щоб набрати форму.
І хоча команда вже оголосила, що Ден буде її бойовим пілотом у наступному році, він все одно має показати, що йому не дарма довірили місце, яке міг зайняти той самий Лоусон.
Прогрес МакЛарена і хто переможе в останніх гонках
Ці дві теми були об'єднані, тому що, по суті, вони дуже пов'язані одна з одною.
На старті сезону МакЛарен був без перебільшення жахливий. Болід не їхав, Ландо Норріс і Оскар Піастрі важко виходили з першого сегмента кваліфікації, і то не завжди. На той момент здавалося, що цей рік уже не врятувати.
Але ближче до літньої перерви команда почала оживати, Норріс двічі приїхав другим, а зараз "помаранчеві" всерйоз вважаються другою силою в чемпіонаті після Ред Булл, обійшовши за темпом Феррарі, Мерседес і Астон Мартін.
Це дозволило Піастрі у свій дебютний сезон виграти катарський спринт, а за останні три Гран-прі пілоти команди опинялися на подіумі п'ять разів – частіше, ніж за попередні чотирнадцять етапів узятих разом.
Саме прогрес МакЛарена змушує думати, що якщо хтось і переможе, крім Макса Ферстаппена, в п'яти гонках, що залишилися, то це хтось з пари Норріс - Піастрі. І для першого буде прикріше, якщо це буде не він.
Ландо вже довів, що є талановитим пілотом. Але йому постійно чогось не вистачає для перемоги. У той же час Ріккардо, якого, по суті, звільнили з команди протягом минулого сезону, виграв Монцу-2021, а Піастрі - вище згаданий спринт у Катарі.
Норріс залишається без перемоги і вже став володарем не найприємнішого рекорду, набравши найбільшу кількість очок за кар'єру, не вигравши жодного Гран-прі.
Ніхто не сумнівається в його таланті та здібностях, але чим довше він залишатиметься без перемог, тим частіше йому це нагадуватимуть, що навряд чи йому самому подобається. І тому, коли Ферстаппен і Ред Булл вже стали чемпіонами і навряд чи будуть витискати з себе максимум, чому б і не спробувати перервати цю серію?
Ріккардо та Сарджент - єдині без очок
Смішно, але питання набору очок для одного з цієї пари нічого не означає, а для другого воно може вирішити абсолютно все.
Як уже було згадано, Ріккардо гарантував собі місце в Альфа Таурі наступного сезону, а тому очки для нього не є першорядним завданням на залишок кампанії. Хоча здається, що "Медоїду" було б приємніше завершити рік не лише повноцінним поверненням до Ф1, а й заробленими очками.
А от у Логана Сарджента все дуже погано. Американець, на відміну свого напарника в особі Алекса Албона, не приніс Вільямс нічого, крім рахунків за розбитий болід.
Логан є лідером цього сезону із загальної вартості витрат на ремонт машини. Хтось навіть називає його повноправним спадкоємцем Ніколаса Латіфі, якщо ви знаєте, про що я.
Тільки для команди все це йде в мінус. Тому зовсім не дивно, що доля Сарджента вирішуватиметься в останніх перегонах.
Якщо йому вдасться заробити очки (що навіть Латіфі примудрився зробити у двох зі своїх трьох сезонів), то з високою ймовірністю Логан залишиться на другий сезон. Якщо ж ні, Вільямс знайде, кого посадити за кермо у 2024 році – кандидатів завжди достатньо.
Олексій Погорелов, ISPORT.ua
Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!