Ферстаппен закрив сезон-2023 перемогою на Гран-прі Абу-Дабі

У найближчі кілька місяців фанати зможуть відпочити від нідерландського та австрійського гімнів, які регулярно звучать після заїздів.
2023 г., 26 листопада, 16:39
Макс Ферстаппен / Getty Images
Макс Ферстаппен / Getty Images

У неділю, 26 листопада, відбувся Гран-прі Абу-Дабі, який вже за старою традицією закривав сезон Формули 1.

Нічого надприродного на трасі Яс-Марина не сталося: переміг знову Макс Ферстаппен (Ред Булл), за ним приїхали Шарль Леклер (Феррарі) і та пілот Мерседес Джордж Расселл.


Хоча всі чемпіонські питання і були закриті давним-давно, кілька важливих тем все ще залишалися в підвішеному стані.

Перша з них – друге місце у Кубку конструкторів. До етапу в Абу-Дабі Мерседес випереджав Феррарі на чотири очки, що передбачало саме по собі безпосередню боротьбу команд на трасі.

Друга – особистий залік, де за четверте місце боролися Фернандо Алонсо, Карлос Сайнс, Ландо Норріс та Шарль Леклер. У дворазового чемпіона світу, незважаючи на перевагу, було менше шансів з огляду на нинішній стан Астон Мартіна. А Леклер хоч і перебував у найкращій формі серед усієї четвірки, але відставав від Алонсо та Сайнса на 12 очок.

На старті гонки монегаск міг започаткувати те, щоб виграти боротьбу. Відмінно стартувавши, Шарль був близьким до того, щоб пройти Ферстаппена в першому повороті. Але, зайнявши внутрішній радіус, пілот Скудерії спасував.

Через півкола Леклер пішов у другу атаку на Макса, і тоді здавалося, що ось він шанс вирватися в лідери. Але обидва гонщики були дуже обережні та поважні один до одного, залишивши супернику багато місця.

За рахунок цього Ферстаппен зберіг лідерство і вже незабаром почав відриватися від Леклера. На цьому шанси Шарля на перемогу по суті й закінчилися.

Позаду Джордж Расселл взявся за обох пілотів МакЛарен. Оскар Піастрі намагався стримати британця за, але незабаром був змушений капітулювати.

Це ж сталося і у випадку з Ландо Норрісом - цього дня команда з Вокінга не була конкурентом "срібних стріл".

Льюїс Гемілтон та Карлос Сайнс теж мали вплинути на ситуацію в Кубку конструкторів. І так воно і сталося, лише з різним ефектом.

При цьому вони обидва мали свої проблеми. Гемілтон в одному з поворотів зіткнувся з П'єром Гаслі, пошкодивши собі переднє антикрило, яке команда все ж таки не стала змінювати.

А Феррарі у свою чергу вирішила піти на стратегію з двома хардами та одним софтом на останніх колах перегонів. Ця стратегія виявилася провальною. Цього дня іспанець ніяк не міг допомогти Леклеру у його боротьбі із двома Мерседесами.

Хоча у Шарля з'явилася несподівана надія в особі Серхіо Переса.

Чеко був одним із найшвидших пілотів на трасі, що він доводив, обганяючи всіх на своєму шляху. Щоправда, під час однієї з атак він зіткнувся з Ландо Норрісом, що трохи нагадало момент під час Гран-прі Лас-Вегаса, коли Ферстаппен та Рассел не поділили поворот.

Тоді 5 секунд дали Джорджу, який був на зовнішньому радіусі. Але цього разу покарання отримав гонщик, який йшов на внутрішньому - ним був Серхіо.

Ситуація з Пересом дуже зацікавила Леклера. Знаючи, що Феррарі програє Мерседес у КК, він раз у раз питав у інженера, що він може зробити, щоб допомогти Чеко пройти Расселла.

Нічого особливого вигадувати не довелося – мексиканець самостійно пройшов британця. Але штраф все одно відкидав би його назад.

Тому Леклер вирішив пропустити вперед Переса і спробувати створити такий відрив, щоб після штрафу пілот Ред Булл опинився за ним, але попереду Расселла.

Нічого не вийшло: відрив виявився недостатньо великим, штраф відкинув Переса на четверте місце, а Мерседес у підсумку випередив Феррарі всього на три очки - навіть якби Гемілтон не приніс своїй команді два бали за дев'яте місце, німецький колектив все одно зайняв би друге місце КК.

Тим часом, Макс Ферстаппен завоював дев'ятнадцяту перемогу в сезоні, знову оновивши власний рекорд. Після фінішу триразовий чемпіон світу покрутив "пончики" перед публікою.

Найкращим гонщиком дня фанати визнали Юкі Цуноду, який в останній гонці Франца Тоста на чолі Альфа Таурі (в майбутньому, швидше за все, Рейсін Буллз) зумів провести кілька кіл в якості лідера.


Підсумкова класифікація

  1. Макс Ферстаппен (Ред Булл)
  2. Шарль Леклер (Феррарі)
  3. Джордж Расселл (Мерседес)
  4. Серхіо Перес (Ред Булл)
  5. Ландо Норріс (МакЛарен)
  6. Оскар Піастрі (МакЛарен)
  7. Фернандо Алонсо (Астон Мартін)
  8. Юкі Цунода (Альфа Таурі)
  9. Льюїс Гемілтон (Мерседес)
  10. Ленс Стролл (Астон Мартін)
  11. Даніель Ріккардо (Альфа Таурі)
  12. Естебан Окон (Альпін)
  13. П'єр Гаслі (Альпін)
  14. Алекс Албон (Вільямс)
  15. Ніко Хюлькенберг (Хаас)
  16. Логан Сарджент (Вільямс)
  17. Чжоу Гуаньюй (Альфа Ромео)
  18. Карлос Сайнс (Феррарі)
  19. Валттері Боттас (Альфа Ромео)
  20. Кевін Магнуссен (Хаас)

На цьому сезон добіг кінця, а чекати наступного залишається не так вже й довго - перший Гран-прі 2024 року відбудеться вже 3 березня в Бахрейні.

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK