"Космовоз" Ферстаппена, мотивація для Гемілтона: підсумки сезону Формули 1 (частина 1)

ISPORT.ua проводить ретроспективу минулого чемпіонату "королеви автоспорту".
2023 г., 5 грудня, 11:10
Келлі Піке та Макс Ферстаппен / Getty Images
Келлі Піке та Макс Ферстаппен / Getty Images

З моменту закінчення сезону Формули 1 2023 року пройшло вже достатньо часу для того, щоб можна було без емоцій зі свіжою головою підбити підсумки.

Ще до старту сезону багато хто пророкував перемогу Максу Ферстаппену, але ніхто навіть уявити собі не міг, що все відбудеться саме таким чином.

Тож зараз ми всі разом спробуємо проаналізувати виступи команд та зрозуміти, чому все сталося так, як сталося.

Ред Булл у своїй лізі другий рік поспіль

Хто ж міг знати, що домінування Макса Ферстаппена всім набридне настільки швидко?

Нідерландець за один рік побив понад десять рекордів, деякі з яких буде неймовірно складно перевершити. У той же час Серхіо Перес після оптимістичного старту зламався ментально і розчарував.

Але симбіоз Макса і RB19 вийшов настільки ідеальним, що очок, які він заробив, вистачило б, щоб зайняти перше місце в Кубку конструкторів, перевершивши спільну працю пілотів Мерседес.

Це стало чудовим прикладом того, наскільки ж "бики" перевершують решту. І лише у Сінгапурі у австрійської команди виникли проблеми, але до цього всі були готові.

RB19 вийшов одним з найкращих болідів в історії Формули 1, він же подарував нам один із найпередбачуваніших сезонів, який багато хто напевно захоче забути. Цікаво, що буде у 2024 році – не хочеться знову бачити, як одна команда виграє 99% етапів.

Гемілтон намагається не втрачати мотивацію

5 грудня 2021 року - саме тоді Льюїс Гемілтон завоював свою останню на даний момент перемогу у Формулі 1. Британець навряд чи міг собі уявити, що більше двох років поспіль він не підніматиметься на найвищу сходинку подіуму.

Цього року Мерседес загалом виступив приблизно так само, як рік тому. Так, у 2022 році команда мала серйозні проблеми з підстрибуванням боліда, чого не було цього року.

Але того ж сезону команда мала вищі підсумкові місця, у тому числі перемогу Джорджа Расселла в Бразилії. Якщо порівнювати ці два сезони, то 2022 рік був схожий на американські гірки, а 2023 - на поїздку на велосипеді.

У ході сезону Гем підписав новий контракт на два роки і питання викликає не лише здатність Мерседес дати йому ще один чемпіонський болід, а й мотивацію самого сера Льюїса.

Гемілтон був переможцем протягом більшої частини своєї кар'єри і до цього, як і до всього хорошого, він швидко звик. А два роки без перемог можуть убити мотивацію продовжувати.

Цього року Гемілтон частіше став припускатися помилок, чого тільки варте його зіткнення з напарником на першому колі Гран-прі Катару. Він так само скаржиться на болід, що Тото Вольффу доводиться особисто заспокоювати і підбадьорювати пілота.

Нещодавно Гемілтон зізнався, що фінал Гран-прі Абу-Дабі-2021 ледь не змусив його піти з Ф1. І якщо ці два роки не змусили його закінчити, то наступні два, які не факт, що будуть кращими, можуть добити його.

До того ж, не варто забувати і про вік – у січні Льюїсу виповниться 39 років. Так, є приклад Фернандо Алонсо, але він свого часу брав перерву від Формули 1, та й люди вони різні. Так що може ми навіть побачимо, як Гемілтон піде раніше за іспанця.

Усі команди з моторами Феррарі - дно, порівняно з минулим роком

Ось так співпало, що в порівнянні з минулим сезоном усі команди, які використовували силові установки Феррарі, виступили гірше і втратили місця в Кубку конструкторів.

І якщо Феррарі як заводська команда, змогла все ж таки мінімізувати ці втрати, то Хаас і Альфа Ромео стали справжнім розчаруванням.

Що можна говорити, якщо Альфа Таурі, яка більшу частину сезону була мало не останньою за темпом, до кінця року обійшла обидва колективи, відправивши їх на два останні місця. Особливо розчарувала Альфа Ромео – навряд чи Валттері Боттас, йдучи з Мерседеса, на таке розраховував.

І найголовніше – взагалі незрозуміло, за рахунок чого вони виправлять ситуацію наступного року. Мотор Скудерії не стане потужнішим, оскільки розробка СУ у цій галузі була заморожена, а в інших компонентах ні Альфа, ні Хаас не виділяються.

Якщо враховувати форму Вільямс, а також те, що Альфа Таурі щільніше співпрацюватиме з Ред Булл, то прогнози для Альфа Ромео та Хаас є плачевними. Не варто дивуватися, якщо у Бахрейні пілоти цих команд будуть у районі 17-20 місць.

Вільямс прагне потрапити до вищої ліги

Вільямс можна було б назвати одним із головних відкриттів сезону, але на шляху до цього команду зупинили кілька чинників.

Перший, найочевидніший: були явніші претенденти на це звання. Друга: команда увірвалася на сьоме місце Кубка конструкторів на горбу Алекса Албона.

Команда з Гроу з часів Джорджа Расселла та Роберта Кубіци (2019 рік) не має рівних пілотів. Результати Ніколаса Латіфі та Логана Сарджента не відповідали результатам їхніх напарників - Расселл і Албон просто в одну хвіртку їх виносили.

Зрозуміло, що британський колектив має певні фінансові труднощі, у зв'язку з чим їм доводиться мати справу з рентачами. Але як показує практика, якщо ти хочеш отримати максимальний результат, тобі потрібні два вмілі пілоти, а не півтора.

Албон молодець, 27 із 28 очок команди заробив саме він. Не виключено, що в майбутньому тайський гонщик піде на підвищення, де йому дадуть більш конкурентоспроможну машину. Але й Вільямс цього року показав, що цілком здатний раз на три-чотири етапи залетіти до ТОП-10.

Команда безперечно прогресує, особливо якщо порівнювати з відносно недавнім минулим. Так що якщо Вільямс не знизить обертів, то він може перетворитися на стабільно міцний середняк, що не може не тішити.

Олексій Погорелов, ISPORT.ua

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK