Подарунки Леклера та шикарний Алонсо: підсумки сезону Формули 1 (частина 2)

ISPORT.ua продовжує проводити ретроспективу минулого чемпіонату "королеви автоспорту".
2023 г., 7 грудня, 10:30
Макс Ферстаппен та Шарль Леклер / Getty Images
Макс Ферстаппен та Шарль Леклер / Getty Images

Ми продовжуємо розбирати виступи команд та найшвидших пілотів планети у Формулі 1 сезону 2023 року, виділяючи кращих та найгірших представників.

Цього разу ми подивимося, що відбувається з Феррарі a.k.a. Наступний рік наш, відзначимо феномен Фернандо Алонсо та переродження МакЛарен.

Також не забудемо згадати про стагнацію Альпін та вибір Альфа Таурі, який може мати вплив у довгій перспективі. Нагадаємо, що це друга частина матеріалу за підсумками сезону-2023 – з першою частиною можна ознайомитись тут.

Чому Феррарі така Феррарі?

На останніх кількох етапах Скудерія Феррарі подарувала фанатам надію на боротьбу з Ред Булл. Але, на жаль, за фактом так нічого і не вийшло, хоч би як намагався Шарль Леклер наблизитися до Ферстаппена, суперник від нього постійно від'їжджав.

Італійська команда має серйозні проблеми з гоночним темпом та перегрівом шин. Останні два роки вона досить добре виступає у кваліфікаціях, після яких відбувається справжній жах у гонках.

Особливо від цього страждає Леклер: монегаск має один із найгірших відсотків конвертації поулу в перемогу в історії Формули 1 – Шарль завоював поул 23 рази і має лише 5 перемог (4 з них після перемоги у кваліфікації). Мем "поул Леклера – перемога Ферстаппена" за ці два роки перестав бути мемом, а став страшною реальністю.

Карлос Сайнс цього року забув про подорожі у гравій і загалом виступив стабільніше за свого напарника. Але іспанцю, як і раніше, не вистачає швидкості. І навряд чи вона в нього вже колись з'явиться. Натомість Карлос може похвалитися перемогою у Сінгапурі – єдиний етап, який завершився перемогою не Ред Булл.

Нікуди не поділися головні вороги Скудерії – стратеги команди. Хоча все ж таки варто визнати, що цього року вони псували гонку своїм пілотам рідше. Але все одно коли чуєш по радіо "Переходимо на план Ж", розумієш, що в команді все стабільно - стабільно не стабільно.

Алонсо та МакЛарен - головні відкриття сезону

Як же круто Фернандо Алонсо провів першу частину сезону. Звичайно, не без допомоги Астон Мартін, який збудував болід, взявши за основу торішній Ред Булл. Але той же Ленс Стролл і близько не підібрався до результатів іспанця.

Фернандо пережив чергову молодість і багато в чому саме його виступи до літньої перерви дозволили британській команді до останнього сподіватися на найвищі місця у Кубку конструкторів.

Проте АМ повністю провалив гонку оновлень, де МакЛарен виявився його повною протилежністю. "Помаранчеві" настільки жахливо стартували, що здавалося ніхто і ніщо не зможе виправити ситуацію.

Варто віддати належне всім у команді – вони її виправили. Та так, що Оскар Піастрі виграв спринт, а Ландо Норріс на кількох етапах намагався нав'язати боротьбу Максу Ферстаппену.

МакЛарен у певний момент став другою силою в пелотоні і це виглядало чудово і, що найцікавіше, свіжо. Давно вже команда з Вокінга не була такою сильною, а пара молодих пілотів лише підігріває інтерес до неї.

На жаль, до кінця сезону "маки" не змогли втримати такий темп, аж надто багато вони втратили на старті. Але навіть такий камбек дозволяє вважати МакЛарен поряд з Алонсо головними цьогорічними відкриттями.

Альпін висить між "двох ніг"

Ситуація з екс-Рено нагадує комедію "Жандарм із Сен-Тропе" з Луї де Фюнесом, якщо хтось таку пам'ятає. Ось тільки в ситуації із командою все не так весело.

Пара французьких пілотів у суто французькій команді постійно лається, а керівництво нічого не може з цим вдіяти. Гонщики не слухають своїх гоночних інженерів і творять на трасі те, що їм заманеться.

Найпам'ятнішим інцидентом стала аварія на Гран-прі Австралії, де П'єр Гаслі з незрозумілої причини вирішив притиснути Естебана Окона до стіни, що призвело до подвійного сходу.

Ще коли тільки оголошували про підписання Гаслі, всі відзначали його не найкращі стосунки з майбутнім партнером. І ми чудово бачимо, до чого це призводить.

Але найжахливіше те, що керівництво не діє. Або їхні слова ніяк не діють на гонщиків.

Ах так, варто згадати і болід, який збудував Альпін. Команда стала посередньою, вона ні на що не претендує. Торік було четверте місце КК та боротьба з МакЛарен. У цьому ж... нічого.

Машина сильно постраждала від французької силової установки, яка виявилася найслабшою в пелотоні. Альпін виявився з помітним відставанням найгіршою заводською командою.

І якщо скласти все вищезгадане, то можна зрозуміти, що в 2024 році не варто очікувати чогось іншого: нижче команда навряд чи опуститься, але й вище шостого місця їй не піднятися.

Лоусон та Ріккардо: хто був би більш вигідний для Альфа Таурі

Нік де Вріс розчарував керівництво Альфа Таурі та Ред Булл своїми виступами, внаслідок чого він втратив місце в пелотоні. Його замінив Даніель Ріккардо і ця заміна виглядала більш ніж логічно.

У "Медоїда" була, в ідеалі, половина сезону, щоб показати свої вміння та переконати молодших "биків" підписати його на 2024 рік. Але аварія та поламане зап'ястя на етапі в Нідерландах повністю змазали всю картину. Частина сезону для австралійця розділилася на два відрізки, які не можна тверезо оцінювати.

У той же час у гру вступив Ліам Лоусон, який відразу ж увірвався в Формулу 1 пристойними результатами на не найкращій машині. А дев'яте місце у Сінгапурі стало чудовою демонстрацією його таланту.

Ось тільки в результаті Альфа Таурі все одно віддала перевагу досвідченому австралійцю, а не молодому новозеландцю - Ден буде напарником Юкі Цуноди наступного сезону. Ліам же буде резервним пілотом Ред Булл.

Команда вирішила зробити ставку на більш перевірений і безпечний варіант, що цілком зрозуміло. Але якою б приємною людиною не був Ріккардо, є відчуття, що варто було дати шанс саме Лоусону.

Даніелю вже 34 роки, його прайм уже пройшов і навряд чи австралієць стане кращим. Ліам же лише на початку свого шляху, який обіцяє бути захоплюючим. Адже не дарма Крістіан Хорнер сказав, що Лоусон повинен бути на стартовій решітці в 2025 році.

Але нещодавно з'явилася інформація, яка ще більше пояснює вибір Альфа Таурі. Якщо Серхіо Перес знову провалюватиме чемпіонат, у Ред Булл буде можливість замінити його на Ріккардо. А місце самого Даніеля займе саме Лоусон. Тож подивимося, що станеться і хто буде за кермом в обох командах уже по ходу сезону.

Олексій Погорелов, ISPORT.ua

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK