Зменшення розмірів, збільшення потужності: на що чекати від болідів Формули-1 2026 року?

ISPORT розповідає про те, які зміни варто очікувати у технічних характеристиках машин.
7 червня, 14:57
Болід 2026 року / ФИА
Болід 2026 року / ФИА

Нещодавно ФІА оприлюднила технічний регламент Формули-1, який використовуватиметься, починаючи з 2026 року.

І доки він ще не був ратифікований Всесвітньою автоспортивною радою, на офіційному сайті "королеви автоспорту" розібрали головні особливості болідів нового покоління.

Силові установки забезпечуватимуть більшу потужність

У той час як потужність гібридного двигуна впаде з 550-560 кВт до 400 кВт, потужність батареї значно зросте з 120 кВт до 350 кВт - збільшення електричної потужності майже на 300%.

Кількість енергії, яку можна рекуперувати під час фази гальмування, подвоїться і складе 8,5 МДж на коло.

Нові правила призвели до прийняття зобов'язань з боку існуючих постачальників Феррарі, Мерседес та Рено, одночасно спонукаючи Хонду повернутися і заохочуючи прихід Ауді та Форд, який увійшов у партнерство з Red Bull Powertrains.

Боліди стануть легшими і меншими

У прагненні створити більш маневрену гоночну машину максимальну колісну базу було зменшено на 200 мм до 3400 мм, а ширину зменшено на 100 мм до 1900 мм.

Вага також була знижена: мінімальна вага автомобілів 2026 року складе 768 кг, що на 30 кг менше, ніж у аналогів 2022 року.

ФІА також заявила, що притискна сила буде знижена на 30%, а опір – на 55%.

Розмір 18-дюймових коліс Pirelli, представлений у 2022 році, залишиться, проте ширина передніх шин 2026 року була зменшена на 25 мм, а задніх – на 30 мм порівняно з болідами попереднього покоління.

Джерело: ФИА

На підході нові аероінновації

ФІА заявила, що машини 2026 року перемикатимуться між двома конфігураціями: або для мінімізації витрати пального, або для максимізації ефективності проходження поворотів.

Будуть представлені нові системи активної аеродинаміки, що включають рухливі передні і задні антикрила.

Це дозволить збільшити швидкість проходження поворотів при одному розгорнутому куті крила. Найменший опір і більша швидкість по прямій будуть можливі при розкритті другого кута.

Цю нову систему можна використовувати в зонах, подібних до тих, які використовуються для нинішньої системи допомоги при обгоні ДРС.

Прагнення до більшої безпеки

ФІА переглянула правила конструкції лобового удару, ввівши двоступінчасту конструкцію носової частини, щоб знизити ризик відшарування при першому ударі.

Правила бокового зіткнення також стали суворішими, а захист навколо пілота та зони паливних елементів було покращено.

Джерело: ФИА

Використання екологічно чистого палива - ключовий фокус правил 2026 року

Хоча нинішні силові установки Формули-1 є найефективнішими у світі, до 2030 року Ф1 і ФІА хочуть досягти чистого нульового рівня викидів вуглецю. Тому силові установки 2026 року працюватимуть на повністю екологічно чистому паливі.

У 2026 році на енергоблоках ширше використовуватиметься електроенергія зі зсувом у бік розподілу 50% електричної та 50% теплової енергії.

Нагадаємо, що на ISPORT можна ознайомитись із календарем сезону Формули-1 2024 року.

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK