Боротьба за Кубок конструкторів і проблеми Феррарі: чого очікувати від другої частини сезону Формули-1

ISPORT розібрав найцікавіші теми майбутніх десяти Гран-прі сезону 2024 року.
23 серпня, 08:00
Ферстаппен, Норріс та Гемілтон / Getty Images
Ферстаппен, Норріс та Гемілтон / Getty Images

Залишилися лічені години до повернення Формули-1 на знайомі всім траси.

Перша частина сезону 2024 року зуміла подарувати фанатам "королеви автоспорту" більше емоцій, ніж два попередні сезони разом узяті

Цього року шанувальники побачать ще десять Гран-прі, тож ISPORT вирішив розглянути, чого варто очікувати від другої частини сезону.

Ред Булл зробив ставку на Переса, але чи правильний це вибір?

Ніхто не сперечатиметься, що Серхіо Перес своїми виступами у першій частині сезону, м'яко кажучи, розчарував. Тож не дивно, що активно точилися розмови про те, що мексиканець може втратити своє місце в Ред Булл.

Однак у перший же день літньої перерви австрійська команда провела зібрання, під час якого було ухвалено рішення дати Чеко можливість виправити ситуацію в другій частині сезону.

Чи правильно це? Хто знає - лише час зможе дати відповідь на це питання. "Бики" вирішили не ризикувати та покластися на досвід Переса та його зв'язок із Максом Ферстаппеном.

Джерело: Getty Images

Але якщо ця ставка не зіграє, Ред Булл цілком може програти боротьбу за Кубок конструкторів, чого Крістіану Хорнеру та компанії зовсім не хочеться.

У всякому разі, є небезпідставне відчуття, що це будуть останні десять гонок Чеко у складі Ред Булл. Буде дивно побачити його напарником Ферстаппена наступного року.

МакЛарен і його боротьба в обох чемпіонатах

Проблемою імені Серхіо Переса дуже хоче скористатися МакЛарен, який опинився практично в ідеальній ситуації.

У суперника виникли труднощі з Чеко, Ферстаппен останнім часом уже не здається нездоланною перешкодою, а твій болід вважається чи не найкращим у пелотоні.

У команди з Вокінга є всі шанси на те, щоб уперше з 1998 року виграти Кубок конструкторів. Але є одне "але", яке не залишить усіх у спокої.

Що Андреа Стелла та Зак Браун збираються робити з Ландо Норрісом та Оскаром Піастрі? Чи дадуть вони британцеві статус першого пілота, чиї інтереси будуть у пріоритеті та ставитимуться вище за інтереси австралійця?

Джерело: Getty Images

Це дуже важлива тема, адже наслідки проблеми, яку вона створює, ми побачили на Гран-прі Угорщини. І ніхто не хоче повторення цієї ситуації.

Здається, що МакЛарену варто все ж таки покластися на Ландо, адже прямо зараз він є головним конкурентом Ферстаппена в боротьбі за титул. Так, Норріс програє суперникові 78 очок, але Формула-1 привчила нас, що немає відставань, що не відіграються.

Феррарі вчиться на своїх помилках?

Але до того, як МакЛарен став боротися з Ред Булл за перемоги, роль подразника "биків" належала Феррарі.

Як же добре Скудерія виглядала на старті сезону і як жахливо вона провалилася на другому відрізку.

Усім чудово відома причина такого провалу - невдалі оновлення боліда, які відкинули італійців назад. Особливо боляче по Феррарі вдарило нове днище, яке повернуло проблему з підстрибуваннями.

Нещодавно з'явилася інформація, що під час перерви інженери Скудерії працювали над цією проблемою і начебто змогли її вирішити. Що ж, зовсім скоро ми подивимося, які висновки над помилками зробили італійці та чи зможуть вони повернутися в боротьбу.

Мерседес готовий боротися за перемоги на постійній основі?

Одним із відкриттів останніх кількох етапів Ф1 безумовно став Мерседес.

За останні чотири Гран-прі "срібні стріли" примудрилися завоювати три перемоги, включно з двома першими місцями Льюїса Гемілтона. Щоправда, останню перемогу він здобув після дискваліфікації його напарника, але навряд чи його це сильно хвилює.

Усім дуже хотілося б побачити боротьбу за перемогу у виконанні одночасно чотирьох команд. І від німецького колективу теж залежить, чи стане це реальністю.

Джерело: Getty Images

Тото Вольфф вважає, що у його команди поки що немає можливості на регулярній основі конкурувати з Ред Булл і МакЛарен.

Але це ж Вольфф, він може говорити, що завгодно, щоб пустити пил в очі. Ми ж від цього тільки виграємо. Цікава друга частина сезону нас очікує.

Фернандо Алонсо втратив мотивацію

Можливо, Фернандо Алонсо вже шкодує про своє рішення продовжити контракт з Астон Мартін.

У квітні цього року іспанець поставив свій підпис під угодою, згідно з якою він виступатиме за британський колектив до кінця 2026 року.

Ось тільки зараз Астон Мартін і близько не нагадує ту команду, яка регулярно приїжджала на подіум минулого року.

У 2023 році Астон Мартін програв гонку оновлень, про що сам Нандо і розповідав. Цього ж року все ще гірше. Іспанець жодного разу не піднімався вище за п'яте місце, а після етапу в Маямі він і зовсім лише тричі фінішував в очках.

Джерело: Getty Images

Під час перегонів часто можна помітити, як Алонсо їде лише тому що йому треба їхати, а не тому що він хоче. Видно, як йому не хочеться керувати болідом, який не дає йому можливості поборотися хоча б за подіум.

Поки що немає жодних передумов, що ситуація зміниться в кращий бік. А якщо вона стане навіть гіршою, то не варто дивуватися, що Алонсо оголосить про завершення кар'єри до того, як завершиться його контракт.

Як зміна керівника вплине на Альпін?

Прямо перед літньою перервою Альпін оголосив про зміну керівника: на місце Бруно Фаміна прийшов Олівер Оукс.

Фаміна навряд чи згадуватимуть добрим словом за його рік на чолі команди. Але не варто звинувачувати лише його одного - він явно не міг вплинути на те, що відбувається з командою останні чотири роки.

Альпін досі не може визначитися, чого він хоче: бути заводською командою та самотужки з усім справлятися або ж наслідувати приклад МакЛарен і стати клієнтською командою умовного Мерседес.

Після підписання контракту з технічним керівником Девідом Санчесом з МакЛарен, Оукс став останньою частиною карти, за допомогою якої Альпін сподівається вибратися з нинішнього становища, яке не світить нічого хорошого.

Джерело: Getty Images

Це стане важким випробуванням для Оукса, оскільки він долатиме неспокійні води за курсом, заданим генеральним директором Рено Лукою де Мео та скандальним колишнім керівником команди Флавіо Бріаторе, який повернувся в ролі консультанта.

На другому відрізку сезону французи подали ознаки життя, заробивши 11 очок. Але це явно не те, чого варто розраховувати від заводської команди. І поки що не видно, за рахунок чого Оукс зможе повернути ситуацію на свій бік.

Цунода та Ріккардо: сезонне протистояння за місце в Ред Булл

Під час зібрання Ред Булл на тему того, що робити з Пересом, вирішувалася доля не тільки Чеко.

Австрійською компанією було ухвалено рішення залишити всіх на своїх місцях, зокрема Юкі Цуноду та Даніеля Ріккардо, які не приховують свого бажання піти на підвищення.

У зв'язку з цим особливо цікаво буде спостерігати за їхніми виступами у другій частині сезону. Адже якщо Переса дійсно попросять на вихід, хтось із цієї пари піде в Ред Булл, а в РБ повинен прийти Ліам Лоусон.

Джерело: Getty Images

З огляду на те, що ми побачили, я б зробив ставку на японця. Він молодший, він швидший, він стабільніший. Юкі, здається, навіть частково вирішив свої проблеми з непомірною агресією по радіо, що, як він сам визнав, раніше заважало йому досягти більшого.

Є відчуття, що Дену більше нічого робити в Ред Булл. Він уже мав свій шанс, він втратив свою швидкість, ще й вік підтискає. Здається, що єдине, що може йому допомогти, - це хороші стосунки з Ферстаппеном.

Чи заробить Заубер перші очки?

Ні.

А якщо серйозно, то немає абсолютно ніяких передумов вважати інакше. Про що можна говорити, якщо команда практикує піт-стопи прямо під час перегонів?

У Заубера все дуже погано і зараз з цього немає жодного виходу. Можна навіть подумати, що команда просто чекає, коли це все закінчиться. Скоріше б 2026 рік, зміна регламенту, чергова зміна назви, новий склад пілотів.

Особливо в цій ситуації розчаровує Валттері Боттас. Так, ми всі розуміємо, що в Заубер він став собою, розслабився і тепер отримує задоволення, позбувшись образу робота. Але здається, що він надто вже розслабився.

Джерело: Getty Images

Не так давно він натякнув на потенційну угоду з Ауді, що, по ідеї, подовжить його кар'єру у Ф1. Але якщо ж німці його не підпишуть, то не видно, кому б фінський гонщик став у пригоді.

Те ж саме стосується і Чжоу Гуаньюй. Не можна сказати, що він поганий гонщик. Просто він ніякий, яких у Формулі-1 було дуже багато. Поки що він претендує лише на те, щоб запам'ятатися всім двома фактами: перший китаєць у Ф1 і його аварія на Гран-прі Великої Британії-2022.

Олексій Погорелов, ISPORT.ua

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK