Піастрі під віртуальною машиною безпеки виграв Гран-прі Азербайджану

Австралієць вистояв у боротьбі з Шарлем Леклером, але не вони створили головний момент гонки.
15 вересня, 15:41
Оскар Піастрі / Getty Images
Оскар Піастрі / Getty Images

У неділю, 15 вересня, в Баку пройшов сімнадцятий етап Формули-1 сезону 2024 року.

Гран-прі Азербайджану завершився перемогою пілота МакЛарен Оскара Піастрі, який випередив Шарля Леклера з Феррарі. Компанію на подіумі їм склав представник Мерседес Джордж Расселл.


До старту заїзду було оголошено, що Льюїс Гемілтон (та Естебан Окон) розпочне перегони з піт-лейну через заміну силової установки.

Завдяки цьому суперник Макса Ферстаппена у боротьбі за чемпіонський титул Ландо Норріс, який не зумів подолати перший сегмент кваліфікації, стартував трохи вище, 15-м.

І він же був головним героєм на старті: вже на третьому колі британець був одинадцятим.

Попереду теж було цікаво: Леклер відбився від Піастрі й упевнено тримав приблизно секунду відриву від опонента, по одній позиції дружно програли Сайнс і Расселл, пропустивши вперед Переса та Ферстаппена відповідно.

Але при цьому, на відміну від заїзду у Формулі-2, який відбувся трохи раніше, обійшлося без аварій.

Обійшлося без аварій, але з одним зіткненням, яке в майбутньому вплинуло на обох учасників інциденту. Це Ленс Стролл та Юкі Цунода зачепили одне одного в повороті. 

У результаті цього канадець отримав прокол задньої лівої шини, а на боліді японця утворилася велика діра. Згодом обидва гонщики зійшли з дистанції.

У період з 11 по 18 коло пілоти сходили на піт-стоп. У групі лідерів найдовше залишався на трасі Норріс, який допоміг Піастрі втримати позицію відносно Переса.

А на 20-му колі відбувся момент, який і визначив переможця Гран-прі.

На прямій старт-фініш Піастрі скористався ДРС та на пізньому гальмуванні пройшов Леклера в першому повороті внутрішньою траєкторією, яку монегаск з якоїсь причини не обороняв.

Цілком очікувано, Шарль потім намагався повернути позицію, але безуспішно, оскільки Оскар навіть не давав йому можливості підібратися до себе настільки, щоб це дійсно загрожувало його позиції.

Гонщик МакЛарен все ніяк не міг відірватися від свого переслідувача, тож не дивно, що до боротьби за перемогу долучився не лише Перес, який був не так далеко від Леклера, а ще й Сайнс, який відіграв приблизно 7 секунд відставання від мексиканця.

Могло здатися, що зараз буде боротьба одразу чотирьох пілотів за перше місце, але ні! Раптово за чотири кола до фінішу у Леклера здала гума - ось настільки він її вбив, переслідуючи Піастрі. При цьому у Шарля шини були свіжіші, ніж у австралійця.

Через це монегаск не те, що не претендував на перемогу, він ризикував втратити друге місце. Але впродовж двох кіл він успішно захищався проти Переса.

А на 50-му колі він провів настільки вдалу оборону, що цим скористався Сайнс, пройшовши Переса одразу після першого повороту. Хто ж знав, що станеться слідом...

На виході з другого повороту Карлос їхав попереду Чеко практично паралельно правій стіні. Сам Серхіо опинився максимально близько до заднього лівого колеса іспанця.

У підсумку сталося те, що сталося: Перес зачепив колесо і обидва гонщики відправилися в ліву стіну - гонка для обох була завершена.

Втім, по суті, вона була завершена для всіх: за півтора кола до фінішу на трасі було оголошено режим віртуальної машини безпеки, під яким Піастрі й здобув свою другу перемогу в кар'єрі - цього разу справжню, а не той цирк, що МакЛарен влаштував в Угорщині.

До того ж, Оскар був визнаний гонщиком дня за версією вболівальників.

Несподівано на подіумі опинився Расселл, якого практично не показували протягом усього заїзду. Але що більш дивно, так це те, що Норріс, який стартував 15-м, фінішував четвертим, одразу перед Ферстаппеном.

На 49-му колі Ландо пройшов Макса, за рахунок чого він зумів відіграти трохи очок в особистому заліку пілотів.

Варто відзначити класний виступ обох гонщиків Вільямс: Албон приїхав сьомим, а "українець" Колапінто - восьмим, заробивши очки у своїй другій гонці Ф1 у кар'єрі.

Не можна не виділити Олівера Бермана, який заміняв у Баку дискваліфікованого Кевіна Магнуссена. Юний британець фінішував десятим, заробивши очки в обох гонках у Ф1, при цьому виступаючи за дві різні команди.

У Кубку конструкторів сталося те, до чого все і йшло - МакЛарен все ж обійшов Ред Булл. Причому "бикам" зараз варто не тільки дивитися вперед на британців, а й озиратися, адже позаду йде Феррарі.


Підсумкова класифікація

Зійшли: Юкі Цунода (РБ), Ленс Стролл (Астон Мартін), Карлос Сайнс (Феррарі), Серхіо Перес (Ред Булл).

Через тиждень Формула-1 відвідає Сінгапур, після чого "королева автоспорту" знову піде на місячну перерву.

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!

КЛЮЧОВІ СЛОВА: Гран-прі Азербайджану

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK