Ферстаппен нікому не залишив шансів на Гран-прі Канади
У неділю, 18 червня, у Монреалі на автодромі імені Жиля Вільнева пройшов дев'ятий етап Формули 1 сезону-2023 – Гран-прі Канади.
Після того, як Ніко Хюлькенберг через штраф втратив три позиції на старті, перший ряд став гарячішим, адже поряд з Максом Ферстаппеном стартував Фернандо Алонсо.
Але насправді все виявилося не так оптимістично для фанатів: Макс ще до першого повороту дав зрозуміти, що Нандо тут нічого ловити. При цьому сам іспанець примудрився пропустити вперед Льюїса Гемілтона, ледь не пропустивши також Джорджа Расселла.
В іншому все було більш-менш спокійно. Тихий початок розбавив Логан Сарджент, який проїхав лише сім кіл - гоночний інженер американця повідомив, що той має зупинити болід через несправності.
У зв'язку з цим було запроваджено режим віртуальної машини безпеки. Незабаром гонка відновилася у звичайному режимі.
На 12-му колі Ферстаппен повідомив, що він, можливо, збив птаха, після чого оператори показали поламаний болід Расселла.
Як виявилося, британець не був тим самим птахом - він просто не впорався з керуванням після наїзду на поребрик і зачепив стіну.
У результаті Джордж зламав собі переднє антикрило, а його задня ліва покришка була пробита. Пілот Мерседеса абияк доїхав до боксів, де йому замінили поламані деталі і випустили назад.
У той же час на трасі опинилася машина безпеки. Багато хто поїхав на піт-стоп. На піт-лейн навіть був небезпечний момент за участю Алонсо та Гемілтона, коли британець небезпечно виїхав перед іспанцем. Але судді вирішили залишити цей момент без покарання.
Серед тих, хто відмовився заїжджати на піт, була Феррарі у повному складі.
Інженер Леклера спробував пояснити рішення тим, що ті, хто перейшов на хард, мають проблеми з прогріванням гуми, та й працює вона на 1 с гірше, ніж очікувалося.
Варто зазначити, що це рішення все ж таки виявилося вірним, адже Скудерія збереже свої позиції у верхній частині топ-10 за підсумками гонки.
На 22-му колі Алонсо повернув собі друге місце, пройшовши Гемілтона біля "стіни чемпіонів". Такий порядок пілотів збережеться до самого кінця, як би вони обоє не намагалися нав'язати боротьбу Ферстаппену та один одному.
На екваторі гонки Нік Де Вріс та Кевін Магнуссен вирішили пожвавити публіку боротьбою, яка призвела до контакту болідів. Гонщики завелися, та так, що обидва заїхали до "кишені".
На повторі було видно, як Де Вріс некрасиво повівся по відношенню до Кей-Магу, після чого вони вдвох заблокували колеса і вилетіли за межі треку.
55-е коло стало останнім для Расселла, тому що йому сказали сходити з дистанції через надмірне зношування гальм. На той момент Джордж посідав восьму позицію.
На останніх колах гонки Ландо Норріс вирішив поскаржитися на те, що заднє антикрило на боліді Естебана Окона якось надто вже розгойдується. Він заявив, що це досить небезпечно, адже воно може відвалитися і влетіти в когось.
Пілот МакЛарена все ж таки спробував обійти свого опонента в останньому повороті заїзду, але Окон відзахищався і змусив Норріса помилитися і відступити.
Макс Ферстаппен же завоював чергову перемогу, яка наближає його до третього чемпіонського титулу - ніхто цього сезону не зможе завадити нідерландцю.
Тим часом гонщиком дня був названий Алекс Албон, який на Вільямсі зумів приїхати сьомим, стримавши позаду себе Окона.
Підсумкова класифікація:
Зійшли: Логан Сарджент (Вільямс, технічні проблеми), Джордж Расселл (Мерседес, проблеми з гальмами).
Формула 1 знову йде на двотижневу перерву, після якої повернеться в Австрії, де пройде другий спринт цього сезону.