П'ять головних подій 2023 року: автоспорт

ISPORT.ua продовжує розповідати про найцікавіші моменти минулого року, що запам'яталися, цього разу в світі автоспорту.
2023 г., 25 грудня, 14:00

Ми продовжуємо підбивати підсумки 2023 року і на черзі ми маємо події автоспортивних серій і не тільки.

Незважаючи на те, що у Формулі 1 весь рік пройшов під прапором Ред Булл та Макса Ферстаппена особисто, навіть там були помітні події.

Не варто забувати і про відомих особистостей, які покинули цей світ, а також юного українця, який поступово підкорює європейський автоспорт і вже отримав шанс у майбутньому потрапити до найкращих серій за підтримки відомої британської команди.

Про це все ISPORT розповість у черговій частині матеріалів про головні спортивні події 2023 року.

Смерть Кена Блока

Рік, який поступово наближається до свого завершення, розпочався із трагічної новини зі світу автоспорту.

2 січня світ потрясло повідомлення про смерть знаменитого автогонщика та шоумена Кена Блока. Американець загинув внаслідок аварії на снігоході біля свого ранчо у Вудленді, штат Юта. На крутому схилі снігохід перекинувся і впав прямо на Блока.

Насамперед усі знають Кена за його круті ролики з демонстрацією своїх неймовірних здібностей за кермом автомобіля. А нещодавно на YouTube-каналі його команди Hoonigan було викладено останній ролик із Блоком, його остання джимхана.

Відео було записано на вулицях Мехіко у листопаді 2022 року – всього за півтора місяці до його загибелі. Там гонщик сів за кермо електромобіля, яке зібрали спеціально для нього - Audi S1 ​​Hoonitron.

Трохи раніше з'явилася новина про те, що його дочка Лія вирішила продовжити справу батька і навіть піти далі. Вона підписала контракт з академією Вільямс – у 2024 році Лія Блок виступатиме у жіночій Формулі 1.

Олександр Бондарев - найкращий картингіст Європи, який уже на шляху до Формули 1

До слова про академію Вільямс. Тепер легендарна британська команда буде пов'язана з українським гонщиком Олександром Бондаревим.

Уродженець Києва почав займатися картингом у п'ять років, у сім років він став наймолодшим чемпіоном України. Кар'єра 14-річного українця розвивалася дуже швидко, але вона могла й обірватися: у квітні 2022 року під час етапу в Іспанії він потрапив у важку аварію.

Отримавши безліч травм, Олександр переніс десять операцій і щодня займався реабілітацією, горячи бажанням повернутися на трек. Його камбек відбувся через п'ять місяців, а влітку 2023 року він підписав контракт із відомою італійською командою Prema Racing.

Успіх за кермом боліда цієї команди був практично гарантований: колектив тісно співпрацює з Феррарі і через нього пройшли такі пілоти, як Шарль Леклер, П'єр Гаслі, Мік Шумахер, Ленс Стролл, Оскар Піастрі та Чжоу Гуаньюй.

У липні цього року Бондарев став чемпіоном Європи з картингу у категорії ОК Junior, а через півтора місяці Олександр підписав професійний контракт із академією Вільямс. Вперше команда Формули 1 уклала угоду з українським гонщиком.

Тепер у Бондарева відкрити перспективи потрапляння до "королівських перегонів", де не було ще жодного українця. За допомогою Вільямс і власного таланту він матиме всі шанси виправити це.

Ферстаппену немає рівних, навіть серед команд

Що можна ще розповісти про Макса Ферстаппена, якщо ми говорили про нього як про переможця Гран-прі у 19 із 22 випадків по ходу сезону-2023?

По суті, нідерландець провів ідеальну кампанію, де помітно виділяється лише етап у Сінгапурі. А так Макс став лише третім пілотом в історії Ф1, кому вдалося завершити кожне коло у сезоні.

Безліч рекордів, аномальна кількість набраних очок, яка б дозволила йому самостійно стати переможцем кубка Конструкторів, і безпомилковий пілотаж - так можна описати сезон у виконанні триразового чемпіона світу.

Джерело: Getty Images

Ніхто (крім фанатів Ред Булл) не хоче бачити наступного року повторення сезону-2023. Але поки що немає жодних причин думати, що ситуація кардинально зміниться.

Тож не варто дивуватися, якщо у Бахрейні, який відкриє новий чемпіонат, ми знову почуємо комбінацію нідерландського та австрійського гімнів.

Затоплення Емілії-Романьї та неоднозначний дебют Гран-прі Лас-Вегаса

Взагалі сезон 2023 року мав стати рекордним у плані проведених Гран-прі. Було оголошено, що за рік буде проведено 24 заїзди, проте ще до старту чемпіонату було скасовано Гран-прі Китаю.

У принципі, ніхто сильно не засмутився, особливо гонщики, у яких з'явилося більше вільного часу в і так завантаженому графіку. Але в травні було скасовано ще один етап.

Незадовго до початку гоночного вікенду в Італії почалися дикі зливи, які в результаті затопили Імолу, де мав відбутися Гран-прі Емілії-Романьї.

Потопи були такі сильні, що Формула 1 прийняла рішення про відміну етапу з метою безпеки, оскільки паддок на той момент на половину знаходився під водою - про гонку не могло йти й мови.

Джерело: Getty Images

Таким чином сезон від рекордних 24-х Гран-прі скоротився до звичних 22-х. Але на цьому сюрпризи не скінчилися. У листопаді в якості передостаннього етапу чемпіонату дебютувала гонка в Лас-Вегасі - і дебютувала вона так, що багато хто хотів про неї забути.

Перша практика тривала всього вісім хвилин через те, що кришка зливу на треку одноосібно рознесла болід Карлоса Сайнса, який отримав штраф +10 позицій за зміну деталей - несправедливо, але що вдієш.

Потім організатори гонки за деякий час до старту другого тренування за допомогою поліції вигнали вболівальників з трибун, які просиділи там півтори години на холоді без будь-яких дій на трасі - початок виявився просто жахливим.

Не робив ситуацію краще і Макс Ферстаппен, який із самого початку взявся бомбардувати етап у Неваді за його "клоунаду" і постановку як шоу - нідерландець заявив, що почував себе клоуном під час презентації всіх пілотів на окремих сценах.

Джерело: Getty Images

Але варто визнати, що сам Гран-прі Лас-Вегаса виправив враження від етапу, адже під час гонки на треку сталося багато цікавих подій. Шарль Леклер сам протистояв парі пілотів Ред Булл. Так, зробити це було непросто, але монегаск на останньому колі вирвав у Серхіо Переса друге місце.

Лас-Вегас показав Маямі, яким має бути етап у США і якщо організатори не візьмуть до уваги досвід дебютантів, нам доведеться стежити за нудьгою у Флориді ще вісім років.

Війна команд Формули 1 із заявкою Андретті

У лютому 2023 року ФІА відкрила процес подання заявок усіх бажаючих на поповнення складу учасників Формули 1.

Головним активним учасником цієї п'єси став Майкл Андретті, який у союзі з Кадилак оголосив про намір потрапити до Ф1. Тут же все найцікавіше й почалося.

Усі команди "королеви автоспорту" вже звикли до того, що їх десять, звикли до призових, які їм належать за підсумками сезону, а також до ієрархії, яка там склалася. Тому ніхто і не виступив зі словами: "А давайте допоможемо зі створенням одинадцятої команди".

Ніхто не хоче втрачати частину своїх призових і ніхто не хоче втрачати своїх позицій, це зрозуміло. Але якщо в серії не підвищуватиметься конкуренція, то вона буде стагнувати, про який прогрес можна говорити?

Джерело: Getty Images

Не маловажливу роль у цьому відіграють натягнуті відносини між ФІА і Формулою 1, які останнім часом стають лише гіршими. Цьому не допомогло і недавнє розслідування Федерації, яка звинувачувала Тото та Сьюзі Вольффов у передачі конфіденційної інформації.

Президент ФІА Мохамед Бін Сулайєм каже, що Ф1 потрібно більше команд та менше гонок, Андретті каже, що має намір з'явитися на стартовій решітці у 2025 році, а Дженерал Моторс стане мотористом у 2028 році. Формула 1 у свою чергу продовжує упиратися.

Поки що взагалі незрозуміло, чим закінчиться ця ситуація, але репутаційні втрати будуть як у ФІА, так і Формули 1, це точно.

Олексій Погорелов, ISPORT.ua

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK